Aniiee skrev 2017-05-11 18:29:18 följande:
och min poäng var att om man över huud taget anser att grafiken spelar roll för ett spels kvalitet överlag så missar man målet.
jag har en hel drös spel som jag inte spelar pga grafiken, eller spelmekaniken, men som jag ändå anser är bra spel. jag gillar över huvud taget inte hela denna retro-stil-eran som vi är mitt uppe i, för jag hatar grafiken, men både Undertale och Shovel knight är ändå riktigt jäkla bra spel. Medan mirror's edge 2, till exempel,är supervackert, men verkligen inte något slags höjadarspel på en massa andra plan.
Min poäng, i det stora hela, är att man får inte stirra sig blind på en komponent i något så stort som ett större spel. Ska man kora ett "bästa spel" kan verkligen inte såga ett spel bara för att grafiken är utdaterad.
Mmm, och i min första kommentar skrev jag: "Egentligen tycker jag att Ocarina of Time, Majora's Mask, Twilight Princess och Breath of the Wild alla är lika bra för sin generation", och med det menade jag att jag bortser just från grafikskillnaden.
Problemet här var att man bara kunde välja
ett spel, inte alla man tycker är lika bra på sitt sätt, och då måste ändå någon komponent spela in för att fälla avgörandet - i det här fallet blev det vilket spel jag helst spelar just nu om jag måste välja bland dem jag tycker är bäst.