Vad händer med mig?
I sådana situationer så känner jag att det kan vara till stor hjälp att ha ett dokument som man kan skriva av sig i.
På så vis så undviker du inte problemet, utan sätter dig ner och ägnar några minuter åt att hantera problemet och tankarna och bara skriva av dig om dem, och du kan skriva helt ärligt och lätta på hjärtat, för ingen behöver någonsin veta.
Döp dokumentet till något som får det att se ointressant ut, ifall du delar åtkomst till datorn och inte vill att någon ska råka se, eller ha det på din privata google drive.
Det tycker jag iaf hjälper. Att läsa en bok kan vara bra, men i slutändan så flyr man från problemen, och jag tror starkt på att om man bara kan ta sig i kragen och faktiskt "tala ut" om dem ärligt, om ens bara för sig själv för att reda ut saker och ting, så flyr man inte utan hanterar det. Ta det från en som kört stenhårt på metoden när man sysselsätter sig i försök att komma undan och glömma problemen - det löser sig inte så, man bara skjuter upp på det och förvärrar det tills man har en hel hög med problem/minnen/tankar som förr eller senare kommer hemsöka en.