• Anonym (undrar.)

Kvinna vad tycker ni om flyktingmän?

Gillar ni kvinnor dom manliga flyktingarna samt som ensamkommande.
    Nu är det överskott på män  utländska män i synnerhet muslimer.
    Blir ni uppvaktade i så fall var?

Blir ni smickrade av att uppvaktas av dessa män eller är det bara jobbigt och störande?

• Svar på tråden Kvinna vad tycker ni om flyktingmän?
  • Anonym (Roxi)

Olika regioner har sedan lång tid tillbaka haft ojämn könsfördelning. Universitetsstäder brukar till exempel ha överskott på kvinnor och glesbygdsstäder med nedlagda fabriker brukar ha stort överskott på arbetslösa svenska män.

• Påven Johanna II
    Anonym (undrar.) skrev 2017-05-09 10:14:35 följande:

Blir ni smickrade av att uppvaktas av dessa män eller är det bara jobbigt och störande?

Jag blev uppvaktad i Ropsten. En lönnfet rosa ateist från Borås som jobbat som akrobat men fått en arbetsskada efter att ha ramlat ner och träffat cirkusens Boidae från familjen Alethinophidia. Jag tackade artigt nej och gick med lätta steg därifrån. 
  • Anonym (Nej tack.)

Jag skulle inte ta i en med tång ens. 

Jag har blivit "uppvaktad" på krogen. Det var aldrig en trevlig upplevelse. 

• Anonym (Hmmmmmmmmmmmmm)
    Anonym (undrar.) skrev 2017-05-09 10:14:35 följande:

Alltså, det finns ju flyktingar från många olika länder. Nu kommer majoriteten från MENA-länder. I dessa länder har man en kvinnosyn som inte stämmer överens med min. Jag skulle aldrig kunna bli ihop med någon som anser att kvinnor är mindre värda eller att kvinnor inte ska ha samma möjlighet att forma sina liv som män.

Jag har blivit "uppvaktad" av sådana män ja - fast inte så ofta numera. Det hände oftare när jag var yngre. Det kunde vara i parken eller när jag väntade på bussen. Nej, jag gillade det inte. Att de inte brydde sig om att jag tackade nej till deras inbjudningar och inviter hjälpte sällan. Jag var som många andra tjejer tvungen att hitta på en pojkvän. Nu är jag gift. Blev uppvaktad på krogen förra året när jag stod ensam i baren. Jag sa nej och att jag har en man. Han fortsatte att tjata... tills min man kom tillbaka från toaletten.
  • Anonym (Ragna)

NEJ - på alla frågor

• Anonym (Hmmmmmmmmmmmmm)
    Anonym (Hmmmmmmmmmmmmm) skrev 2017-05-09 10:51:48 följande:
    Alltså, det finns ju flyktingar från många olika länder. Nu kommer majoriteten från MENA-länder. I dessa länder har man en kvinnosyn som inte stämmer överens med min. Jag skulle aldrig kunna bli ihop med någon som anser att kvinnor är mindre värda eller att kvinnor inte ska ha samma möjlighet att forma sina liv som män.

Jag har blivit "uppvaktad" av sådana män ja - fast inte så ofta numera. Det hände oftare när jag var yngre. Det kunde vara i parken eller när jag väntade på bussen. Nej, jag gillade det inte. Att de inte brydde sig om att jag tackade nej till deras inbjudningar och inviter hjälpte sällan. Jag var som många andra tjejer tvungen att hitta på en pojkvän. Nu är jag gift. Blev uppvaktad på krogen förra året när jag stod ensam i baren. Jag sa nej och att jag har en man. Han fortsatte att tjata... tills min man kom tillbaka från toaletten.
    Med det sagt skulle jag inte heller kunna bli tillsammans med en SD-man eller KD-man.
  • Anonym (snark)

Gud vad du hakat upp dig på detta och startar massa trådar.....bara för att du känner dig hotad och inte kan få en kvinna.

• Anonym (undrar.)

Jag känner mig inte direkt hotad då jag nu är 50 år.
    Men tycker synd om killar mellan 16-26 år där det nu är ett sånt överskott av män.
    Vad göra åt saken?

• Anonym (L)
    Anonym (undrar.) skrev 2017-05-09 11:15:04 följande:

Jag känner mig inte direkt hotad då jag nu är 50 år.

Men tycker synd om killar mellan 16-26 år där det nu är ett sånt överskott av män.

Vad göra åt saken?

Det kanske är ett överskott av det manliga könet men det är banne mig inget överskott på män som kan föra sig.

Kan de det har de inga problem att hitta en kvinna. Hur många kvinnor tror ni är ute efter en ensamkommande flyktingpojke egentligen?
Svar på tråden Kvinna vad tycker ni om flyktingmän?