• Anonym (vaccin)

Någon vars barn har fått vaccinskador?

Finns det någon här vars barn har fått vaccinskador? Alltså inte endast lite biverkningar utan väldigt allvarliga biverkningar, som varit livshotande eller gjort att barnet blivit handikappat/allvarligt sjuk. 

• Svar på tråden Någon vars barn har fått vaccinskador?
  • Anonym (Nej)

Nej men jag känner till ett fall där ett ovaccinerat barn dött pga av att föräldrarna valde bort vaccinet.

• Anonym (vaccin)
    Anonym (Nej) skrev 2017-05-09 13:12:48 följande:

Nej men jag känner till ett fall där ett ovaccinerat barn dött pga av att föräldrarna valde bort vaccinet.

Vilken sjukdom?
  • Anonym (vaccin)
    Anonym (Nej) skrev 2017-05-09 13:33:19 följande:

Mässling.

Inte i Sverige väl?! 
  • LFF
    Anonym (vaccin) skrev 2017-05-09 13:17:15 följande:
    Vilken sjukdom?
    Kikhosta kan ofta vara dödligt för små barn. Visserligen har de barn som dött i kikhosta inte varit tillräckligt stora än för att vaccineras. Förstår inte varför man inte boostar vaccinationen hos gravida, som är vanligt utomlands, för att förbättra skyddet för nyfödda. Kikhostevaccinationen är inte livslång.

Det finns många fall utomlands, från både England, USA och Australien om barn som dött i kikhosta och där har det handlat om föräldrar som valt bort vaccination.
  • Anonym (vaccin)
    LFF skrev 2017-05-09 13:38:13 följande:
    Kikhosta kan ofta vara dödligt för små barn. Visserligen har de barn som dött i kikhosta inte varit tillräckligt stora än för att vaccineras. Förstår inte varför man inte boostar vaccinationen hos gravida, som är vanligt utomlands, för att förbättra skyddet för nyfödda. Kikhostevaccinationen är inte livslång.

Det finns många fall utomlands, från både England, USA och Australien om barn som dött i kikhosta och där har det handlat om föräldrar som valt bort vaccination.
    Dör inte bara små bebisar av kikhosta? Trodde att vuxna och äldre barn klarar sig bra. 
  • Anonym (S)
    Anonym (vaccin) skrev 2017-05-09 13:41:08 följande:

Dör inte bara små bebisar av kikhosta? Trodde att vuxna och äldre barn klarar sig bra. 

Funderar du på att inte vaccinera?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (vaccin) skrev 2017-05-09 13:36:41 följande:

Inte i Sverige väl?! 

I England. Men kunde lika gärna hänt här.
  • LFF
    Nu är min 3,5 åring vaccinerad och jag tror inte att han har kikhosta men natten till igår hade han ett sånt hostanfall att han en kort stund tappade andan. Det var skitläskigt. Vad som hade kunnat hända om vi hade haft ett yngre barn vill jag inte ens tänka på.

Absolut är det pyttebebisar som är i farozonen för att dö av kikhosta. Dödsfall som enkelt hade kunnat avvärjas genom att boosta vaccinationen hos den gravida mamman och på så vis ge bebisen en viss immunitet.

I tex Australien rekommenderar man att hela den närmaste familjen ska boosta sin kikhostevaccination vid ankomsten av en ny bebis men i de områden där det finns många vaccinationsskeptiker så sker det dödsfall. 
  • cosinus
    Vi hade kikhosta när jag var barn. Jag och syrran klarade oss väl eg bra. Vi hostade som f-n och det satt i länge. Men det var väl aldrig farligt.

Brorsan var ett halvår och borde nog eg ha varit inlagd men det var ingen som förstod vad det var föränn faran var över (då mina föräldrar bara höll på att gå under för att de aldrig fick sova av hans hosta).

Jag tror att jag blev sjuk i februari och i juni var jag så less på att inte kunna träna att jag började spela fotboll igen men i början hostade jag så jag kräktes minst en gång per match. Rätt värdelös sjukdom om man är barn och har spring i benen.
  • Anonym (vaccin)
    cosinus skrev 2017-05-09 14:08:10 följande:
    Vi hade kikhosta när jag var barn. Jag och syrran klarade oss väl eg bra. Vi hostade som f-n och det satt i länge. Men det var väl aldrig farligt.

Brorsan var ett halvår och borde nog eg ha varit inlagd men det var ingen som förstod vad det var föränn faran var över (då mina föräldrar bara höll på att gå under för att de aldrig fick sova av hans hosta).

Jag tror att jag blev sjuk i februari och i juni var jag så less på att inte kunna träna att jag började spela fotboll igen men i början hostade jag så jag kräktes minst en gång per match. Rätt värdelös sjukdom om man är barn och har spring i benen.
    Hur fick ni reda på att det var kikhosta,togs det prover? Var ni vaccinerade? 
  • Anonym (icke)

Nej inga skador av vaccin.

Men min pappa var väldigt nära att dö av mässlingen när han var barn. Han är född innan man vaccinerade mot mässling.

• cosinus
    Anonym (vaccin) skrev 2017-05-09 14:14:36 följande:
    Hur fick ni reda på att det var kikhosta,togs det prover? Var ni vaccinerade? 
    Brorsan diagnostiserades till slut. Mina föräldrar har inte aktivt nekat några vaccin men jag tror att det var ett glapp i kikhostevaccineringen ett antal år. Så jag och syrran var nog i glappet och brorsan helt enkelt inte hunnit få för att han var för liten.

Jag minns inte exakt men vi hade dåligt/inget skydd men inte aktivt bortvalt av föräldrarna.
  • LFF
    cosinus skrev 2017-05-09 14:29:10 följande:
    Brorsan diagnostiserades till slut. Mina föräldrar har inte aktivt nekat några vaccin men jag tror att det var ett glapp i kikhostevaccineringen ett antal år. Så jag och syrran var nog i glappet och brorsan helt enkelt inte hunnit få för att han var för liten.

Jag minns inte exakt men vi hade dåligt/inget skydd men inte aktivt bortvalt av föräldrarna.
    Mellan 1979 och 1996  var kikhostevaccinet borta ur vaccinationsprogrammet. När man sen återinförde vaccinationen så var det med en svagare variant än tidigare, därav att man utomlands rekommenderar boosters för kikhosta och även att gravida kvinnor vaccinerar sig för att föra över en viss immunitet till bebisen.
  • Anonym (Emmy)

Känner 2 av läkare erkända fall av vaccinskadade barn. Den ena slutade prata och gå efter vaccinering och den andra fick exem och fruktansvärda allergier. Det barnet var allergisk mot i princip ALLT trots att jon varit frisk innan. Efter homeopatisk behandling har allergierna dock blivit något lindrigare.

Har även i min direkta närhet ett barn som blev förlamad från midjan och neråt efter poliovaccinering och ett annat fall där ett nyvaccinerat syskon smittade en nyfödd med mässling.

Vet inte om jag med detta borde känna mig dum men har ändå vaccinerat våra barn med allt utom rotavirus vaccin som jag kände var onödigt då barnen i övrigt är friska.

• Anonym (För vaccin)

Ju fler som struntar i vaccin desto mer svåra sjukdomar kommer tillbaka och även dödsfall kommer öka i landet. Många påstår att vaccin mm är farligt men var är bevisen? Scientologerna är liksom ingen källa till säkra bevis

Har en granne som vägrar vaccinera sina barn och de är sjuka ofta, längre och mår sämre än jämngamla barn som fått vaccin. Känner inte heller någon som fått mer allvarliga biverkningar av vaccin. Lite feber och mer sömn 1-2 dygn.

• sextiotalist
    Anonym (Emmy) skrev 2017-05-09 21:37:35 följande:

Känner 2 av läkare erkända fall av vaccinskadade barn. Den ena slutade prata och gå efter vaccinering och den andra fick exem och fruktansvärda allergier. Det barnet var allergisk mot i princip ALLT trots att jon varit frisk innan. Efter homeopatisk behandling har allergierna dock blivit något lindrigare.

Har även i min direkta närhet ett barn som blev förlamad från midjan och neråt efter poliovaccinering och ett annat fall där ett nyvaccinerat syskon smittade en nyfödd med mässling.

Vet inte om jag med detta borde känna mig dum men har ändå vaccinerat våra barn med allt utom rotavirus vaccin som jag kände var onödigt då barnen i övrigt är friska.

Du menar att en tremånaders bebis blev förlamad efter  sin poliovaccinering och hur jag än googlar på det så säger alla svaren entydigt. Det är ytterst sällsynt att man smittar och de gångerna de har hänt har det skett via bröstmjölk (t.ex att mamman är nyvaccinerad och ammar barnet).

Vet du, jag tror faktiskt inte på detta.

Åh andra sidan, om barnen fick så starka reaktioner av vaccinet, vad hade hänt om barnet hade blivit smittat av samma sjukdom?
  • Glinda från Oz

Jag har haft kikhosta, jag var sjuk i över en månad, nu var det ren tur att det var lov under en viss del av min sjukdomstid annars hade jag kommit väldigt mycket efter i skolan. Jag hostade så jag kräktes och hade svårt att få luft. Det tog ett halvår innan jag blev helt återställd. Jag har inga bestående men alls, men kikhosta är inget jag önskar att någon får, det är hemskt.

Det finns inga vaccinskador på standardvaccinationerna, är du orolig över biverkningar kan du läsa på FASS. Skulle barn ha dött eller fått livshotande skador av vaccin skulle det inte få fortsätta finnas.
  • Anonym (skeptisk)
    Anonym (Emmy) skrev 2017-05-09 21:37:35 följande:

Så trots att det är enormt (extremt!) ovanligt med permanenta skador känner du alltså tre stycken personligen?
  • Glinda från Oz
    Anonym (skeptisk) skrev 2017-05-10 17:19:55 följande:

Så trots att det är enormt (extremt!) ovanligt med permanenta skador känner du alltså tre stycken personligen?

I Trollslogen är vaccinskador vanligt.
Svar på tråden Någon vars barn har fått vaccinskador?