Arbetslös jurist, solskenshistorier efterfrågas!
Är en tjej som är över 30 och utbildad jurist med ett par års arbetslivserfarenhet inom mitt område.
Jag är arbetslös sedan mitt senaste vikariat tog slut i slutet av 2016 och jag söker nytt jobb väldigt intensivt.
Söker både renodlade juristjobb men även utredarjobb och liknande. Märker att jag kommer på intervju på ungefär var 10e ansökan men får av någon anledning inte jobbet tillsist. Har gått på ca 6 intervjuer sammanlagt sedan jag blev arbetslös.
Jag är en trevlig och vältalig person som ofta får bra respons på hur jag uppfattas vid intervjusitioationen men ändå får alltid någon annan jobbet under denna omgång som jag söker jobb. Sist jag var arbetslös efter ett annat vikariat så fick jag jobb efter ett par månader.
Bor i storstad men söker även i utkanten av staden.
Har nu varit arbetslös i snart 6 månader och börjar verkligen bli orolig eftersom det kommer att bli en stor lucka i CVt. Är orolig för att jag inte kommer ha något alls att sätta på CVt under 2017.
Vore intressant att höra om någon befinner sig i en liknande situation och gärna någon solskenshistoria där någon tagit sig ur denna situation.
Tacksam för svar för jag börjar få lite panik här efterrsom jag har varit arbetslös ett tag nu och nu närmar sig somnmaren och då kommer det nästan inte finnas några jobb att söka!!!
/olycklig och orolig tjej