• Snickare97

Sidoinkomster relaterat till yrket

Hej! Vet inte om detta är rätt ställe o fråga men tänkte höra om någon har lite idéer

Jag ska snart flytta hemifrån och då kommer såklart till fler kostnader varje månad och då tänkte jag att en liten extra inkomst varje månad hade kunnat göra gott.

Är det någon här som har någon idé på vad man skulle kunna göra? Jag jobbar som snickare (lärling 75% färdig) och hade kanske varit bra om det var något i den kretsen. Jag tänker mig mest att sälja något man kan göra hemma i fred. Jag vill alltså inte start eget företag och ta på mig stora jobb.

Jag är öppen för andra förslag också såklart!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sidoinkomster relaterat till yrket
  • FruNyfiken

Du tänker dig en sidoinkomst med svarta pengar alltså?

Det du måste tänka på är att du har en väldigt strikt lojalitet mot din arbetsgivare. Att utföra konkurrerande verksamhet är skäl för uppsägning.

Var ärlig mot din arbetsgivare och berätta om dina planer. Om arbetsgivaren tycker att det inte konkurrerar är det bara att köra på. Men med vetskapen att det är svart och att det kan slå tillbaka mot dig

• Snickare97
    FruNyfiken skrev 2017-05-10 08:48:03 följande:

Du tänker dig en sidoinkomst med svarta pengar alltså?

Det du måste tänka på är att du har en väldigt strikt lojalitet mot din arbetsgivare. Att utföra konkurrerande verksamhet är skäl för uppsägning.

Var ärlig mot din arbetsgivare och berätta om dina planer. Om arbetsgivaren tycker att det inte konkurrerar är det bara att köra på. Men med vetskapen att det är svart och att det kan slå tillbaka mot dig

Nej det är inte just svarta pengar jag tänker på utan tänker kanske typ att bygga saker hemma och sälja.

Är ett av Sveriges största företag så har svårt o tro att det är konkurrerande men absolut, kan va bra o ta en snack med arbetsgivaren
  • Snickare97
    Kjell2 skrev 2017-05-10 08:52:04 följande:

Kolla om din arbetsgivare kan ge dig extratimmar