Anonym (frågvis) skrev 2017-05-15 11:48:41 följande:
Hade vi hyrt ut vår lägenhet i andra hand under den perioden vi är borta så skulle vi naturligtvis inte ha bostadsbidrag. Då har vi heller (indirekt) inget behov utav det eftersom vi inte har någon hyra att betala.
Det handlar inte om att jag vill förhöra mig om ifall vi kan söka mer bostadsbidrag för ytterligare ett boende.
Eftersom vi fortfarande är bosatta i Sverige och kommer vara folkbokförda på den adressen som vi i nuläget har bostadsbidrag för under den perioden vi är borta.
Vi kommer att bo hos släktingar och inte på hotell eller liknade och kommer med det heller inte att vara skriven på någon annan adress än den vi har i Sverige.
Vi kommer heller inte han någon mer inkomst än den vi har nu då vi båda studerar via csn.
Tycker att du ska ringa FK och fråga, här får du bara gissningar och hur långt kommer du på det? Vägar du verkligen chansa för att någon på familjeliv ger dig ett svar du gillar?
Jag tror å andra sidan att det är ert minsta bekymmer. Barn har skolplikt i Sverige och det lär finnas otroligt få skolor som tillåter en 6 månader lång semester. Är ni skrivna i Sverige ska barnen gå i skola här. Är barnen skrivna utomlands kommer du inte få något bostadsbidrag för dem och hela trådens frågeställning faller.
Hur har du tänkt att slippa skolplikten?