• Anonym (kvinna)

Mörk kostym klädkod kvinnor

Hej!
    Jag ska på ett event med klädkoden "mörk kostym", är själv kvinna. Vet att axlar samt knän ska täckas, men nu till min fråga.

Klänningen jag avser att bära under eventet går till ovanför knäna. Axlarna täcks dock då den är kortärmad. Det är kraftigt tyg samt spets och den kostar några tusen kronor så det är fin kvalitet vilket jag läst är viktigt.

Vad tror ni om detta? Blir jag portad (hehe...) från eventet?

• Svar på tråden Mörk kostym klädkod kvinnor
  • Anonym (Beror på)

Är det ett väldigt strikt event? Alltså allt ska va extra fint så ska de va längre klänning. Men annars behöver det bara va fint. Det är inte lika strikta regler för tjejer son för killar.

• BuoBä

Över eller under knäskålen är en smak- och modefråga. Så länge den är ungefär knälång. Slutar den på halva låret är den inte ok enligt klädkoden. Du kommer inte bli portad, men du kommer kanske känna dig obekväm för att du sticker ut.

• Anonym (Uio)
    BuoBä skrev 2017-05-12 13:20:38 följande:

Över eller under knäskålen är en smak- och modefråga. Så länge den är ungefär knälång. Slutar den på halva låret är den inte ok enligt klädkoden. Du kommer inte bli portad, men du kommer kanske känna dig obekväm för att du sticker ut.

Tänker samma. Jag är ganska kort, så en kjol under knät får mig att se ännu kortare ut. jag vill gärna ha en kjol som slutar precis ovanför knäna.
  • Anonym (kvinna)

Absolut inte halva låren. Den är 92 cm lång och jag är 172. Detta är ett årligt event och andra som varit med tidigare år har jag sett burit playsuits till mitten av låren.

Jag har svarta pumps till denna klänning och förmodligen en svart clutch.

• Anonym (kvinna)

Tack för era kommentarer! Jag hoppas att min klänning känns okej. 92 cm på mig går till knäna så jag visar inte låren iaf! :)

Svar på tråden Mörk kostym klädkod kvinnor