• PinkLipstick

Passerat BIM. Neg test & ingen mens.. vad händer?!

Som rubriken lyder.. jag har passerat bim , de var i tisdags ( 9/5-17) och den här alltid kommit med högst 1 dags förskjutning, jag e gode säker på nät jag ägglossning, var några dagar där med värk i magen.. nu sitter jag lik ändå här, ingen mens i sikte, testat 4 olika graviditetstest o alla ger mig negativa resultat.. såg nå streck på Cb, men de var så otroligt svagt så efter forskning har ja kommit fram till att de även va negativt, o bars va en skugga som lurade mig.

Va händer.. är de någon mer i min sits? Har nån här fått + senare är bim?

Ja förstår ja kan tagit fel på när äl var.. o därför mensen är sen..men jag har inga känningar om varken mens, graviditet eller nå.. :'( vill bara ha en strimma hopp om att de eventuellt inte är kört..

• Svar på tråden Passerat BIM. Neg test & ingen mens.. vad händer?!
  • johannajl

Hänger också med här ! Första gången... 
    Min mens var beräknad i lördags (6/5) men har inte kommit än. Min mens kommer alltid natten till den dagen den är beräknad mellan 04-06.. alltså väldigt i tid varje gång.. 
    Har hänt 1 gång tidigare då jag trodde jag var grav att mensen blev sen pga stressen i kroppen. Men endast 2 dagar. 
    Nu är den sen många dagar, snart en vecka! Har gjort två test men de båda visar neg.. Blir galen! 
    Men borde inte kroppen släppa stressen när man får neg framför ögonen? 

• PinkLipstick
    johannajl skrev 2017-05-12 09:09:09 följande:

Hänger också med här ! Första gången... 

Min mens var beräknad i lördags (6/5) men har inte kommit än. Min mens kommer alltid natten till den dagen den är beräknad mellan 04-06.. alltså väldigt i tid varje gång.. 

Har hänt 1 gång tidigare då jag trodde jag var grav att mensen blev sen pga stressen i kroppen. Men endast 2 dagar. 

Nu är den sen många dagar, snart en vecka! Har gjort två test men de båda visar neg.. Blir galen! 

Men borde inte kroppen släppa stressen när man får neg framför ögonen? 

Ja tycker ju de.. :O

Du ha ju ändå gått längre än mig o väntat.. har du några symtom? Här e de helt tomt på dom :(

Stressen borde ju ge sig.. Ja tycker då de ! Ja försöker lägga bort mina tankar jämt.. men när mensen it kommer blir man ju stressad ! Ja vill ta nya tag o försöka igen lixom :/ o de går ju it nu lixom :( hur länge har ni försökt ? Antar ja sådär en fredagsmorgon :')
  • johannajl

Håller med dig, man blir lite orolig över att man inte kan testa igen snart, när kommer nästa ÄL liksom? 
    Vi har försökt till och från i 2 år, så de är extra känsligt om man säger så. Nu står vi i kö för utredning, jag tänkte att de kunde plussa då så vi slapp göra utredning...:)
    Men vi får se, men man är nog stressad inombords ändå..

Ja vet inte om ja känner något egentligen, illamående möjligtvs ( men kan vara för den inre stressen)... Sen har jag haft mensvärk i 2 veckor drygt.. Molande, stickande och vridande.. haha ! Om du fattar vad jag menar..  

• Mariiieee

Här är en till som har passerat bim. Förvisso med en dag.

Men negativa gravtest. Har inga spottings som jag brukar ha innan mens. Bara lotionflytningar. Ligger på dag 33 idag. Förra månaden hade jag 34dagars cykel. Med lutealfas på 15 dagar. Normalt ligger den på 11dagar. Så... Bim kan ju ligga några dagar framåt också kanske?

Ägglossning kände jag av för 12dagar sedan. Flytningar och öppen livmodertapp.

Blir ju knas!

• inez898

Jag med! Är på CD35 nu, brukar ha 28-30 dagar lång cykel. Inte alltid helt regelbunden alltså, men brukar aldrig vara såhär lång. Det har hänt förut att den har blivit knasig, men det har varit enstaka gånger när jag varit superstressad. Nu har den varit stabil i säkert 3 år. Jag testade negativt på BIM-3. Igår tyckte jag att jag hade så mkt flytningar att jag gjorde ett ägglossningstest - som var superpositivt! Teststrecket var typ dubbelt så starkt som kontrollstrecket. Va? Ska jag ha ägglossning nu plötsligt efter 35 dagar?

Och ja, jag vet att positivt ägglossningstest kan betyda både mens och graviditet. Men jag har noll "menskänningar" och noll "graviditetskänningar" så det känns orimligt båda två... Men får väl köpa ett gravtest på hemvägen idag bara för att utesluta. Och så har vi legat igår och imorse utifall det är ägglossning. Men nu känner jag mig mest ledsen, varför måste kroppen fucka upp liksom. :(

Hur går det för er?

• johannajl

Skönt att vi är många som delar denna stress i alla fall så känner man sig mindre ensam.. Nu efter jag hade duschat och fixat i ordning mig kom de en rosa/beige flytning och har super mensvärk. Får se om de kommer mer eller om de bara är en liten flytning. Men de känns som mensen var på g.. Allt jag behövde göra var att skriva mitt första inlägg här.. :( Typiskt! 
    Men djupt där inne hoppas jag på att de bara är en flytning, men troligast är väl att mensen kommer... BLÄ!

• Kakan53

Ytterligare en till som väntar på mensen. Trodde jag skulle få den i typ lördags, har inte jätte koll på det där. Grejen är att jag tog ut kopparspiralen i torsdags.

Har varit toktrött de senaste dagarna och har stickningar i underlivet och lite mol/stickvärk i livmodern.

Men hoppas väl för mycket så man blir skengravid eller nåt. Frpgab är var mensen tagit vägen, kopparspiralen stör vän inte cykeln?

• Mamma Till 6 underbara barn

En till här är på bim + 5 ( detta testet tog jag bim +2) men måste vara spök då jag fick negativt på clerblue bim + 4 kom dock konstigt nog spökstreck efter tiden :-O . Min menscykel är 28-32 dagar idag är jag på dag 36
  • inez898

Jag är på dag 36 nu. Tog ett negativt gravtest igår. Känns så deppigt. Alla i min omgivning är gravida och min kropp fungerar tydligen så dåligt att den inte ens ger mig mens. Efter 15 år med regelbunden mens passar det tydligen bra att fucka upp den nu när jag vill ha barn... jättebra kroppen, jättebra. Mvh bitter

Svar på tråden Passerat BIM. Neg test & ingen mens.. vad händer?!