• DearFox

    Inget flicknamn! HJÄLP!

    Vi vet inte könet på vårt barn än men vi har iaf kommit på ett pojknamn vi gillar. Men på flicknamn har vi HELT olika smaker och just ett fint men inte allt för vanligt förnamn är för mig en riktig big deal! Har växt upp med att komma på fina och speciella namn så därför vill jag inte ha någon topp 10 på namnlistan x( jag får till och med ångest när jag ens tänker på flicknamnkriget vi lär ha om det visar sig vara en flicka!
    Vill gärna ha all hjälp jag kan få för jag börjar bli desperat :'(
    Jag gillar inte för långa namn, de ska gärna ha 5-7 bokstäver och som sagt, inte allt för vanligt..
    De jag har kommit på som killen har bombat ner är:
    Ellie, Elodi, Jenna, Junia och Anais
    Ett som han har lovat att tänka på är Livia då det va det allra bästa namnet jag hittat som jag verkligen gillar!
    Han själv har sagt Ellen och Alice.. och nej ush inte min smak (no offence).
    Så har ni något ovanligare namn på lager så är jag djupt tacksam för på tisdag kollar vi könet.

  • Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!
  • DearFox
    Meriall skrev 2017-05-12 18:06:11 följande:

    Du gillar Ellie och han Ellen. Elle kanske? Är ju i mitten...


    Problemet är att Ellen är ett "gammalt" namn enligt mig xD
    Elle låter dock som ett smeknamn ;( sen brukar han inte gilla när man kompromissar namnen.. han ville ha Liam som pojknamn (vilket är flr vanligt, fint, men för vanligt för mig) så jag sa Iliam, men då tyckte han att "då kan det lika väl va Liam" -.-
    Annars gillar jag verkligen när man gör om ett vanligt namn till ett nytt ocanligare :) min hund sen tidigare heter Lias (istället för Elias) till exempel) xD
  • DearFox
    sannaisabella skrev 2017-05-12 18:16:59 följande:

    Loella, Novalie, Delia, Leona, Millie, Jennelie, Adele, Naomi, Mila, Adelina, Milea, Nikki. Men vi delar favvonamn, Livia ????


    Delia har jag haft uppskrivet xD men fastnar inte för det alls lika mycket som Livia, Livia är ett 10 av 10 namn xD fattar inte varför han inte fallit för det?! Alla jag sagt det till älskar det x'O
    Naomi är fint men en ra väns dotter heter det xD
    Novalie sa han faktiskt som förslag, men det låter som någon kommit på det för att de gillar namnet Nova men vartenda unge hette Nova för något år sen och sen piffat till det aningen för mycket xD
    Annars är det det mest fantasifulla namnet han sagt, för det hade jag inte hört innan xD
  • DearFox

    Belle gillar jag med men heter också en väns ena tvillingdotter xD
    Jolie har jag haft uppskrivet ett tag också men inte lagt upp på bordet till sambon :) får väl prova men han lär förmodligen skjuta ner det med xD han gillar inte "Eldblomma"-namn, tycker dock inte mina namnförslag är så jäkla överdrivna xD

  • Gurkan25

    Mina favvotjejnamn är Alma, Clara, Sofia och Emilia. Om mitt barn blir flicka ska hon nog heta något sv de!

Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!