Hjälp mig med mitt liv. Se gärna hit och alla råd uppskattas.
Tjenare allihoppa!
Nu är det så att jag i många månader funderat hur jag ska lösa ett dilemma jag tyvärr inte får att gå ihop.
Jag är 23 år gammal och har jobbat inom industrin i 5 år. Första året jobbade jag dagsskift, vilket verkligen inte var för mig. Jag är inte på något sätt en morgonmänniska, och allting med att vakna 05:00 gjorde mig deprimerad.
Efter det året bytte jag till kvällsskift vilket gjorde att jag jobbade 15:00 - 00:00 varje dag. Passade mig bättre samt bättre lön, men jag hade verkligen inget liv förutom fredag och lördag, men den smällen tog jag framtills min fabrik startade ett nattskift.
Jag har nu i snart 2 år jobbat natt och jag har aldrig någonsin mått lika bra i arbetslivet. Jag tjänar mer än någonsin, har mer fritid än någonsin, jobbar mindre än någonsin samt att mina dagliga rutiner (Vakna i rätt tid, somna vid rätt tid, träna varje dag) aldrig varit felfria som nu. Jag jobbar endast 00:30 - 06:00. Så under arbetsveckan är det verkligen en dröm för mig och vill inte under några omständigheter byta skift.
Problemet är, som jag verkligen vill lösa, är dom lediga dagarna. Fredag och lördag. Jag har försökt att ställa om dygnet genom att vakna tidigt på fredag, men det slutade alltid med att jag var en zombie hela fredagen. Jag vaknar runt 14:30 - 15:00 varje fredag och lördag och kan hitta på en massa skoj framtils 12 ungefär. Men sen, jag har ingen aning om vad jag ska göra till 7 på morgonen när alla sover och allting är stängt. Blir ganska deprimerad under denna tid sittandes ensam framför telefonen och tvn.
Jag bor i Göteborg och har tyvärr inget intresse för nattklubbar osv. Vad hade ni gjort för att få ut maximalt av era fredagar och lördagar om ni jobbade natt?
Alla råd uppskattas.