Inlägg från: sebbe420 |Visa alla inlägg
  • sebbe420

Vill inte att de ska åka utomlands

På vilket sätt har killen ansvar för tjejen bara för att hon är omyndig? Är det verkligen så? Han är ju inte hennes äldre bror eller pappa. Tänk om hon gör slut under resan och drar iväg med några nya polare hon träffat, vad ska killen göra åt det då?

Inte för att jag tror att något sånt skulle hända. Släpp iväg ungdomarna och önska dom en trevlig resa. Allt går säkert jättebra. :)

• sebbe420
    Guden Tor skrev 2017-05-14 23:14:49 följande:
    Jag har varit mycket utomlands till väldigt många länder. Jag var utomlands 2 gånger med mina kompisars innan jag fyllde 18 år. Första gången var jag 16 år och då for vi till Turkiet. Andra gången var jag 17 år och då blev det Cypern. Sedan har jag varit utomlands mycket och till många olika länder därefter. Har bland annat varit till: Egypten, USA och Bulgarien. Har även varit till Kroatien 1 gång och jag har sett hur ungdomar har betett sig och jag har till och med sett när vissa råkat illa ut. Inte just på Kroatien men på andra ställen.

En av mina kompisar lät sin 16 åriga dotter åka utomlands med kompisarna + pojkvännen förra året. De for till Spanien och allt gick bra för dem.

Min syster lät sin 17 åriga dotter fara utomlands en gång med pojkvännen och hans 2 kompisar. Vad jag fick höra så var det väldigt mycket bråk under resans gång och pojkvännens kompisar hamnade i slagsmål vid upprepade tillfällen, så resan var väl ganska ovärd om man säger så.
    Så du fick åka två gånger med kompisar innan du var 18. Men dina egna barn skulle absolut inte få? :)
  • sebbe420
    Anonym (!!!) skrev 2017-05-14 23:26:48 följande:
    Märkligt resonemang du har.

Mina föräldrar köpte ut cigg åt mig när jag var 17 år. Då blev man väl glad, men nu, när man är vuxen, inser man hur jävla fel det var! Och inte fan kommer jag då köpa ut cigg till mina 17 åriga barn bara för att mina föräldrar gjorde det.
    Nej jag kan inte hålla med om att det är ett märkligt resonemang att låta sina egna barn göra det man själv gjorde. Helt okej om man inte gör det också, som Guden Tor, men att det skulle vara märkligt att göra lika det tycker jag inte.
  • sebbe420

Sen handlade ju detta om något så trevligt som att åka på en resa, inte om att köpa ut....

Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands