• huskur

Vill inte att de ska åka utomlands

Nu har jag läst hela tråden och inte hittat ett enda inlägg från någon förälder som skriver hur det gick när det omyndiga barnet släpptes iväg utomlands. 

• huskur
    Anonym (åka) skrev 2017-05-14 23:41:47 följande:
    Vi är dock flera som rest iväg som omyndiga, som skrivit i tråden.
    Det är det jag noterar. Var är alla föräldrars berättelser? 
  • huskur

Ojojoj, vilket babbel om vuxen och barn och myndig! Skrattande Jag tycker frågan är för ts om hennes son är ansvarig eller inte för sin omyndiga tjej under resan. Är han det? Är det han som enligt lagen är ansvarig för vad hon gör?

Och ts, du undrar om du kan göra något. Ja, det går ju alltid att prata med tjejens föräldrar om man vill det och tycker det behövs. I övrigt, hjälp och stötta din son med förberedelser för att han skall klara av resan så bra som möjligt, samtidigt som du visar att du är glad för hans skull. 

Sen tycker ju jag att om man ska oroa sig, så finns det definitivt värre saker att oroa sig för än om de skall hitta. Och lita på att det kommer komma situationer då de inte hittar direkt, utan får gå omvägar. Men till slut kommer de fram, eller så struntar de helt enkelt i att ta sig dit de vill just den dagen, och gör något annat i stället. 

Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands