• modsey

Vill inte att de ska åka utomlands

Såvida de är normala unga vuxna utan grova utvecklingsstörningar ser jag liksom inte problemet. Kul att de reser ju!

• modsey
    huskur skrev 2017-05-14 23:40:04 följande:

Nu har jag läst hela tråden och inte hittat ett enda inlägg från någon förälder som skriver hur det gick när det omyndiga barnet släpptes iväg utomlands. 

Min dotter var nästan 18 år då hon reste utomlands med kompisar. Det gick bra.

Min son var 17 år när han o en kompis reste. Samma sak där. Men då har jag ju lärt dem bland annat att hitta och klar sig utan att alltid jag är med.
  • modsey
    lollys skrev 2017-05-15 08:33:52 följande:

Men kan du sluta att i varenda förbaskade tråd utgå från dig själv, dina bortskämda ungar och "bonusbarn"? 

Ni sätter inte reglerna för hur varenda människa funkar. 

Ps, nu fick du skryta lite om alla dina utlandsresor också. Känns väl bra? 

Fast de flesta normala barn klarar det som ts tar upp.
  • modsey
    lollys skrev 2017-05-15 09:06:05 följande:

Fast dom flesta normala föräldrar är oroliga för sina barn, oavsett ålder. 

Och sen har vi ingen aning om vad ts barn klarar eller inte, eller hur?

Att bry sig om sina barn är naturligt ja. Men att hindra en normal utveckling är det inte.

Som jag skrev så gäller det vanliga normalutvecklade barn / ungavuxna. Det framkommer inte i ts text att det finns aspekter som funktionshinder, drogproblem ellet annat utanför normalspektrat.
  • modsey
    lollys skrev 2017-05-15 09:10:59 följande:

Du var inte det minsta orolig att nåt skulle hända trots så duktiga barn?

Isf grattis.Måste vara skönt att vara så carefree. 

Fast det skrev jag inte. Det är dock inte samma sak dom att det hindrade mig att stoppa dem.
  • modsey
    Anonym (!!!) skrev 2017-05-15 16:35:52 följande:

Watch your mouth.

Du vet väl att enligt svensk lag så är alla under 18 år barn? När man blir 18 år så är man myndig. Knappast vuxen, men myndig. En 17 åring är inte ens myndig.

Vad du tycker och vad samhället tycker är en sak, men enligt lag så är alla under 18 år barn och det borde du veta.

Att skaffa barn när man är under 18 år är inte optimalt men folk gör det. Jag ser fortfarande inte hur en normalt fungerade 17 åring inte klarar att resa själv på semester. Vi har betydligt yngre människor än så som flytt ensamma från andra sidan jorden...

En normal 17 åring bör klara detta med semester...om inte mins gjort det iden åldern hade jag blivit djupt oroad !
  • modsey

Nu finns det ju ingen lag som hindrar att 17 åringar reser själva....

Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands