Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Vill inte att de ska åka utomlands

Kuddebarn skrev 2017-05-14 20:18:18 följande:
    Flickan borde inte få resa. Hon är endast 17 år. Hon vet ingenting om utlandet.
    DU vet väl ingenting om vad flickvännen vet om "utlandet"? Min son har rest minst 2ggr per år sedan 6 månaders ålder och bott med mig i andra länder.
    Han hade fått resa utan mig idag när han är 16 år!
    Men ts son verkar ha nån form av problematik och då är det såklart värre.
  • smulpaj01
    Kuddebarn skrev 2017-05-14 20:28:42 följande:
    Äh. Jag säger bara att tösen är på tok för ung för att resa utan föräldrarna. Tänk om pojkvännen dricker sig full eller liknande. Vad ska hon då göra? Tänk logiskt.
    Hon dricker sig också full antar jag? Det kan även hända i Sverige!
  • smulpaj01
    monkees skrev 2017-05-15 05:09:37 följande:
    Du ska väl vara stolt över att flickans föräldrar tycker det är helt okej att deras dotter reser iväg med din son? De litar uppenbarligen på honom! OM de nu inte är oansvariga rötägg som skiter i sina barn..........? Känner du dem?
    Flickan kanske är normalbegåvad och kan ta hand om ts son så han inte går vilse?!
  • smulpaj01
    monkees skrev 2017-05-15 05:48:55 följande:
    Jag skulle inte skickat min unga dotter utomlands med en kille som jag inte litade på ÄVEN om min dotter kunde ta hand om både sig själv och honom!
    Nu vet vi ju inte hur "efter" ts son är men tydligen litar flickans föräldrar på att han kommer klara sig väl, även om ts själv inte har förtroende för sin son.
  • smulpaj01
    lollys skrev 2017-05-15 08:33:52 följande:
    Men kan du sluta att i varenda förbaskade tråd utgå från dig själv, dina bortskämda ungar och "bonusbarn"? 
    Ni sätter inte reglerna för hur varenda människa funkar. 

Ps, nu fick du skryta lite om alla dina utlandsresor också. Känns väl bra? 
    Ha ha..... vaknat på fel sida idag? Du verkar aggressiv Drömmer

Jag reser mycket utomlands eftersom jag hade ett jobb där jag får resor gratis så det är inget skryt utan fakta.

Men som "modsey" skrev så klarar nog de flesta normalbegåvade ungdomar att resa utan föräldrar i den åldern.

Orolig för mina barn är jag alltid - det blir varken bättre eller sämre av en utlandsresa och fortfarande så vet varken du eller jag hur resvan denna 17 åring är?! Vi vet att ts son endast varit utomlands en gång, han är å andra sidan vuxen!
  • smulpaj01
    Anonym (Sara) skrev 2017-05-15 12:27:25 följande:

Min dotter åkte till Japan, helt ensam när hon var 17. Det ar inga problem, hon och hennes syrra åkte 4 veckor till japan året därpå, utan ett enda problem. Sen året efter det for äldsta dottern, då 19 år och pluggade i Japan i ett år, också det utan minsta problem. 

Det handlar om mognad hos ungdomarna främst, det går ju inte att utgå från att alla i en viss ålder är ansvarslösa för det är högst individuellt.

Varför just Japan? Har barnen japanskt påbrå?

Du behöver inte svara såklart, blev lite nyfiken bara och tycker det var ett spännande val av land för ungdomarna.
  • smulpaj01
    Anonym (Jenn) skrev 2017-05-15 12:12:20 följande:
    Säger den som ringer 1177 för panik över ett positivt gravtest. Drömmer
    Eh va? Why??? Förvånad
  • smulpaj01
    Anonym (Jannike) skrev 2017-05-16 13:27:35 följande:

Men charterbolag brukar kräva intyg från föräldrarna om man är under 18 år.

Vad spelar det för toll? Tjejen får ju resa för sina föräldrar.
Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands