Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Vill inte att de ska åka utomlands

Nu är ju Kroatien inget farligt land, och ett ungt par brukar inte åka på suparresa. Det brukar man göra med sina kompisar (om man ens gör det).

Sen tycker jag att TS låter väl överbeskyddande. Sonen är 20 (!) år och flickvännen snart myndig. Jag var 16 år första gången jag var utomlands utan någon av mina föräldrar, även om vi då hade andra vuxna med oss. (Reste med en förening). När jag var 19 drog jag till London och bodde där i tre månader. Så jag förstår inte vad TS orolig för? Om inte sonen är ovanligt omogen...

• fornminne
    fornminne skrev 2017-05-15 21:15:54 följande:
    Nu är ju Kroatien inget farligt land, och ett ungt par brukar inte åka på suparresa. Det brukar man göra med sina kompisar (om man ens gör det).

Sen tycker jag att TS låter väl överbeskyddande. Sonen är 20 (!) år och flickvännen snart myndig. Jag var 16 år första gången jag var utomlands utan någon av mina föräldrar, även om vi då hade andra vuxna med oss. (Reste med en förening). När jag var 19 drog jag till London och bodde där i tre månader. Så jag förstår inte vad TS orolig för? Om inte sonen är ovanligt omogen...
    Och nej, jag var inte särskilt resvan när jag flyttade till London. Det var i alla fall första gången jag reste utomlands själv, samt helt utan vuxna.

Vad tror TS ska hända? Att sonen eller flickvännen inte kan läsa kartor? Hitta tillbaka till hotellet? Att de inte kan fråga sig fram eller ta reda på vad t ex Svenska ambassaden ligger om det skulle behövas? De reser väl med en resebyrå?
Svar på tråden Vill inte att de ska åka utomlands