Vill inte att de ska åka utomlands
Hon har ju en vuxen närvarande, din son. Är din son efterbliven på något sätt eftersom du tror en 20-åring ska tappa bort sig?
Hon har ju en vuxen närvarande, din son. Är din son efterbliven på något sätt eftersom du tror en 20-åring ska tappa bort sig?
VAD är du orolig över? Antar att det är en charterresa? Din son är 20, inget barn! Hon är 1 år från myndig så jag förstår att föräldrarna låter henne resa.
Har din son något handikapp?
Och exakt vad ska hon veta om "utlandet"???
DU vet väl ingenting om vad flickvännen vet om "utlandet"? Min son har rest minst 2ggr per år sedan 6 månaders ålder och bott med mig i andra länder.
Han hade fått resa utan mig idag när han är 16 år!
Men ts son verkar ha nån form av problematik och då är det såklart värre.
Barnkonventionen har inget med myndighetsåldern att göra alls, det är något helt separat.
Jag har ju förklarat för dig flera gånger att myndig och vuxen inte är samma sak men jag säger det gärna igen. Jag var VUXEN då jag var 16 år däremot var jag INTE MYNDIG då. Det är trist att du inte tycker dina åsikter spelar någon roll.
Du kan sluta med dina härskarteknikförsök, jag har varit med förr så det funkar inte på mig. Har du verkligen så svårt att förstå att alla inte tycker som dig?
Barnkonventionen är inte av Gud given, den bygger på åsikter, myndighetsåldern har dessutom ändrats genom åren. Förr kunde kvinnor inte bli myndiga alls, anser du att de aldrig blev vuxna då? Att en 80- årig kvinna var ett barn för att hon inte var myndig?
Hur menar du nu? Jag säger till direkt då jag ser härskartekniker för jag vet att det brukar eskalera. Att säga ifrån är inte samma sak som att bli provocerad. Det här är ett diskussionsforum, det betyder att folk har olika åsikter, men du ser inte dina åsikter som åsikter utan som fakta, inser du problemet?
Bodde du också själv i egen lägenhet och jobbade heltid då du var 16 år?
Känner vi varandra? Jag tänker eftersom du inte tyckte jag var vuxen då jag var 16 år måste vi ha känt varandra vid den tiden så du kunde avgöra det. Istället för att komma med förolämpningar får du gärna förklara varför jag inte var vuxen.
Återigen, svara på frågan, är en 80- åring vuxen om hon inte är myndig? Det är en ja eller nej fråga.
Är du ännu ihop med ett barn?
Jag lägger inga ord i din mun. Anser du att en 80- åring är ett barn? För förr blev inte kvinnor myndiga, det måste innebära att de var barn enligt dig.
Ja, du inbjuder verkligen en till det.
Fast för trådstarten så är det juridiska helt oviktigt. Här handlar det om att bedömma personens mognadsgrad och förmåga att ta hand om sig själv. Då kan man lika gärna hänvisa till biologi, och enligt biologin är man barn fram till puberteten. Hela diskussionen är irrelevant.
Inte heller juridiken är helt enig. Våldtäkt mot barn är det ifall offret är under 15 år. Är offret över 15 år är det inte våldtäkt mot barn. Men som sagt, diskussionen är irrelevant för trådstarten.