Inlägg från: LillaAw |Visa alla inlägg
  • LillaAw

BIM Juni 2017

Jag är gärna med! Andra försöket till första barnet. BIM runt 6 juni :)

• LillaAw

Fick tillslut positivt äl test idag! När är bäst att ha sex? :D ikväll och imorgon?

• LillaAw

När man tempar högt så vet man att ägglossning har skett. Men inte exakt när? På mitt äl test så stod det "ha sex inom 48 timmar efter positivt test för att maximera chansen att bli gravid" jag hade sex 8 timmar efter positivt test men inte något mer. Svårt att få till då vi går om varandra med våra jobb. Räcker det med den gången?

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-05-28 13:17:29 följande:

En fråga: är på äl+6, bim-6. Har ömma bröst mest på sidorna som jag brukar ha mellan äl o mens. Kan kroppen köra sina vanliga pms symptom för att sedan ställa om sig till grav symptom? Det känns ju redan lite kört eftersom jag känner det gamla vanliga ...

Vad jag förstår så ökar progesteron både vid graviditet och om man inte är gravid så många Pmssymtom liknar de man får vid graviditet. Progesteron börjar öka direkt efter ägglossning vare sig man är gravid eller inte och jag är väldigt känslig för de hormonerna. Blir svullen, ont i brösten, lättretlig och gråtmild. Kan alltså vara både graviditet eller vanliga PMS som jag förstår :) hoppas det tar sig!
Svar på tråden BIM Juni 2017