Inlägg från: Jooosen |Visa alla inlägg
  • Jooosen

BIM Juni 2017

Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva

• Jooosen
    hannap90 skrev 2017-05-21 17:00:20 följande:

Då får vi hoppas att det tar sig nu då :D

Tack!! Borde man få till det imorn oxå tro?? Svårt dock för vi kommer knappt ses imorn :/ ...
  • Jooosen
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-21 18:26:06 följande:

Men testen visar väl när man har LH-stegring? Och det har man ju 24-48 INNAN ägglossning :) Så mys på!

Ja tack hehe.. har det nog imorn om man ska gå på tidigare äl värks statistik
  • Jooosen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-21 23:03:41 följande:

Härligt med äl! Tänk på att äl-testet visar positivt 12-48 h innan äl så kan dröja lite till innan ägget släpper

Tack söta du! Har en del känningar nu så tror ägget släpper snart men man vet ju aldrig. Vi kommer dock inte få till det imorn då killen har sen fotboll osv... hoppas detta räcker :/
  • Jooosen
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-22 14:53:24 följande:

Fick världens smärta i morse när lilleman låg på skötbordet. Kändes som att jag helt plötsligt ville bajsa ut mina äggstockar, satan va ont det gjorde!! Har ju hört om att man kan få mer smärtsamma ägglossningar efter graviditet men detta var ju ett skämt.. om det nu var ägglossning så har vi iaf maxat våra chanser för den här gången men det blir någon mys ikväll också för säkerhets skull. Hej å hå!

Hade oxå jätte äl värk imorse!! Hade sex igår kl 15 o ska försöka få till det ikväll oxå, kan dock bli svårt.. hur mkt sexade ni?? Vi körde tre dagar innan och en dag innan..
  • Jooosen
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-22 16:34:58 följande:

Vi har myst lör-sön och förhoppningsvis idag!

Hade även en liten blödning (yttepytte i slemmig flytning) så det var med all säkerthet ägglossningen jag kände av.. hoppas det inte kommer göra så ont varje gång :(

Okej bådar ju gott!! Jaha har aldrig varit med om det! Men värken måste ju påvisa att ägget släpper då? Då borde ju sex ikväll vara en god idé :)
  • Jooosen

Äl+3. Denna jäkla väntan. Hade sex endast 16 timmar innan ja kände ägglossning men hoppas det kanske kan räcka!!!

• Jooosen

Är på äl+6 snart. Samma som symptom som vanlig några dagar efter äl. Ont i väntar bröstet, typ under. Kan man känna samma symptom som vanligt fast ändå vara gravid :p..

• Jooosen

En fråga: är på äl+6, bim-6. Har ömma bröst mest på sidorna som jag brukar ha mellan äl o mens. Kan kroppen köra sina vanliga pms symptom för att sedan ställa om sig till grav symptom? Det känns ju redan lite kört eftersom jag känner det gamla vanliga ...

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-05-28 15:12:17 följande:

Vad jag förstår så ökar progesteron både vid graviditet och om man inte är gravid så många Pmssymtom liknar de man får vid graviditet. Progesteron börjar öka direkt efter ägglossning vare sig man är gravid eller inte och jag är väldigt känslig för de hormonerna. Blir svullen, ont i brösten, lättretlig och gråtmild. Kan alltså vara både graviditet eller vanliga PMS som jag förstår :) hoppas det tar sig!

Okej! Tack söta du för ett bra svar :)
Svar på tråden BIM Juni 2017