BIM Juni 2017
Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva

Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva

Då får vi hoppas att det tar sig nu då :D
Men testen visar väl när man har LH-stegring? Och det har man ju 24-48 INNAN ägglossning :) Så mys på!
Härligt med äl! Tänk på att äl-testet visar positivt 12-48 h innan äl så kan dröja lite till innan ägget släpper
Fick världens smärta i morse när lilleman låg på skötbordet. Kändes som att jag helt plötsligt ville bajsa ut mina äggstockar, satan va ont det gjorde!! Har ju hört om att man kan få mer smärtsamma ägglossningar efter graviditet men detta var ju ett skämt.. om det nu var ägglossning så har vi iaf maxat våra chanser för den här gången men det blir någon mys ikväll också för säkerhets skull. Hej å hå!
Vi har myst lör-sön och förhoppningsvis idag!
Hade även en liten blödning (yttepytte i slemmig flytning) så det var med all säkerthet ägglossningen jag kände av.. hoppas det inte kommer göra så ont varje gång :(
Äl+3. Denna jäkla väntan. Hade sex endast 16 timmar innan ja kände ägglossning men hoppas det kanske kan räcka!!!
Är på äl+6 snart. Samma som symptom som vanlig några dagar efter äl. Ont i väntar bröstet, typ under. Kan man känna samma symptom som vanligt fast ändå vara gravid :p..
En fråga: är på äl+6, bim-6. Har ömma bröst mest på sidorna som jag brukar ha mellan äl o mens. Kan kroppen köra sina vanliga pms symptom för att sedan ställa om sig till grav symptom? Det känns ju redan lite kört eftersom jag känner det gamla vanliga ...
Vad jag förstår så ökar progesteron både vid graviditet och om man inte är gravid så många Pmssymtom liknar de man får vid graviditet. Progesteron börjar öka direkt efter ägglossning vare sig man är gravid eller inte och jag är väldigt känslig för de hormonerna. Blir svullen, ont i brösten, lättretlig och gråtmild. Kan alltså vara både graviditet eller vanliga PMS som jag förstår :) hoppas det tar sig!