BIM Juni 2017
Vet inte vad jag ska tro...

Vet inte vad jag ska tro...

Testade imorse igen och det var helt blankt, inte en antydan till streck. Bim-4. Det som är konstigt är bara att jag sedan 10 dagar haft molvärk till och från, stick och hugg och känningar i svanken, ömma bröst till och från. Aldrig haft det innan. Har jag testat för tidigt eller vad tror ni? Tänker att jag kanske har urinvägsinfektion eller nåt istället och att det känns i nedre delen av magen, man kan ju ha det utan problem med kissandet och det har uag haft för längesen, alltså bara symptom från magen. Känns bara konstigt, jag har en känsla av att jag är gravid men med såna totalblanka test så nära inpå bim lär det ju inte vara något? V
Bim -4 är egentligen alldeles för tidigt att testa. Vänta till bim-dagen och gärna några dagar till! Sen vad dina känningar beror på är ju svårt att säga, kan vara uvi, graviditet, eller något annat. Ibland spelar kroppen en spratt som man aldrig reder ut.
Jag var övertygad om att jag var gravid förra månaden, känslig för dofter, mycket molärk och illamående. Kräktes ordentligt fyra(!) gånger på nångra dagar... Jag var övertygad om att jag var gravid, men testen var negativa. Sen mådde jag bättre plötsligt och mensen kom punktligt. Så det var väl något annat...
Bim på måndag, fick ganska kraftig mensvärk igår som lättade lite, idag också lite smygande mensvärk till och från. Brukar oftast få mensvärk en dag innan eller samma dag, så man blir ju såklart fundersam att det redan känns men utan att den kommer. Någon som varit/är med om liknande?
Så hade jag det min förra graviditet, fick negativt test på vad jag tror var bim-1 (5:e försöket så kände mig van). Efter 5 dagar med mensvärk började jag misstänka något ^_^
Fick lite mensvärk igår och sen lite idag och hoppas det INTE betyder mens ;)
När typ alla test säger att de ger 98% tillförlitliga resultat så tidigt som 4 dagar innan bim så lär det ju knappast bli nåt om man får negativt dagen innan bim?
Klart det kan! Att testa på bim-dagen är bättre. Allra helst ska man vänta några dagar till. Från bim dubblas hormonerna varannan dag (eller något sånt) så från då är det mycket större chans att få plus. Om man nu är gravid vill säga.
Se har jag fattat det så, som att man _kan_ testa fyra dagar innan, men det funkar bara för ca 65%. Från bim-dagen ska de vara 98% säkra. (Så står det på apotekets egna iaf)