Inlägg från: heymary |Visa alla inlägg
  • heymary

BIM Juni 2017

Vet inte vad jag ska tro...

• heymary

Förlåt men är jag helt blind? Ingen ser något här, men jag gör? Eller? Är det något knas? Ska testa igen imorgon...
  • heymary

Testade imorse igen och det var helt blankt, inte en antydan till streck. Bim-4. Det som är konstigt är bara att jag sedan 10 dagar haft molvärk till och från, stick och hugg och känningar i svanken, ömma bröst till och från. Aldrig haft det innan. Har jag testat för tidigt eller vad tror ni? Tänker att jag kanske har urinvägsinfektion eller nåt istället och att det känns i nedre delen av magen, man kan ju ha det utan problem med kissandet och det har uag haft för längesen, alltså bara symptom från magen. Känns bara konstigt, jag har en känsla av att jag är gravid men med såna totalblanka test så nära inpå bim lär det ju inte vara något? V

• heymary
    regndroppe skrev 2017-06-15 13:15:23 följande:

Bim -4 är egentligen alldeles för tidigt att testa. Vänta till bim-dagen och gärna några dagar till! Sen vad dina känningar beror på är ju svårt att säga, kan vara uvi, graviditet, eller något annat. Ibland spelar kroppen en spratt som man aldrig reder ut.

Jag var övertygad om att jag var gravid förra månaden, känslig för dofter, mycket molärk och illamående. Kräktes ordentligt fyra(!) gånger på nångra dagar... Jag var övertygad om att jag var gravid, men testen var negativa. Sen mådde jag bättre plötsligt och mensen kom punktligt. Så det var väl något annat...

Tack för ditt svar! Ja, visst är det märkligt. Särskilt med DINA symptom som ju var klockrena på så sätt. Kroppen är skum. Får väl vänta några dagar till och se!

Någon mer som har bim ~måndag?
  • heymary

Bim på måndag, fick ganska kraftig mensvärk igår som lättade lite, idag också lite smygande mensvärk till och från. Brukar oftast få mensvärk en dag innan eller samma dag, så man blir ju såklart fundersam att det redan känns men utan att den kommer. Någon som varit/är med om liknande?

• heymary
    Syndrom skrev 2017-06-17 22:52:23 följande:

Så hade jag det min förra graviditet, fick negativt test på vad jag tror var bim-1 (5:e försöket så kände mig van). Efter 5 dagar med mensvärk började jag misstänka något ^_^

Fick lite mensvärk igår och sen lite idag och hoppas det INTE betyder mens ;)

Jag förstår :) jag har fått negativt på allt än så länge så det känns ingen idé att testa igen förrän efter bim, dvs imorgon, om den inte dyker upp. Men så jäkla skumt alltså. Vaknade idag nu med hemsk värk, övertygad om att den NU åtminstone hade kommit men nej.

Kom ditt plus då den femte dagen med värk? När har du bim denna gång med tanke på att din värk kommit nu? :)
  • heymary

När typ alla test säger att de ger 98% tillförlitliga resultat så tidigt som 4 dagar innan bim så lär det ju knappast bli nåt om man får negativt dagen innan bim?

• heymary
    regndroppe skrev 2017-06-18 14:55:09 följande:

Klart det kan! Att testa på bim-dagen är bättre. Allra helst ska man vänta några dagar till. Från bim dubblas hormonerna varannan dag (eller något sånt) så från då är det mycket större chans att få plus. Om man nu är gravid vill säga.

Se har jag fattat det så, som att man _kan_ testa fyra dagar innan, men det funkar bara för ca 65%. Från bim-dagen ska de vara 98% säkra. (Så står det på apotekets egna iaf)

Ah okej, så kanske det är! Man vill liksom bara veta om det är något eller inte, sjukt jobbigt att inte veta. Men vet du om hcg stiger ännu mer just vid bim och framåt jämfört med tiden innan dess? För jag har läst att de dubblas varannan/var tredje dag från start. Men könns ju som att det borde öka snabbare ju längre tiden går, jag vet inte.

Mensvärk i tre dagar nu som sagt, idag var första gången som det kom en, ursäkta, liiiiite brunaktig (tror jag) flytning typ, men inget mer. Väntar ju mens imorgon så det blir kanske nåt, men kroppen beter sig jäkligt mysko just nu.

Vad känner ni andra? :)
Svar på tråden BIM Juni 2017