Inlägg från: Mariiieee |Visa alla inlägg
  • Mariiieee

BIM Juni 2017

Hoppar in i tråden

Hade ägglossning igår troligen, om jag ska gå på tappen och mina flytningar. Bim blir då på min födelsedag kanske. Fyller 34år... Chansen att bli gravid känns ju inte så stor.

• Mariiieee
    TouchOfRed skrev 2017-06-01 13:47:38 följande:

Hoppar in här :)

Vi försöker få ett syskon till sonen. Tog ut kopparspiralen för ett par veckor sedan och inväntar nu första äl efter uttaget. Borde ske nu till helgen... BIM på min födelsedag den 16 juni. :)

Jag fyller också år på samma dag Bim är nog däromkring också
  • Mariiieee
    ostarihavet skrev 2017-06-05 07:54:35 följande:

Jag ska ha ägglossning idag eller imorgon enligt uträknare, nu har vi muppar fyra dagar i rad.

Imorse när jag var på toa (ursäkta äckelmagade) fick jag en jäääättestor ägglossningsflytning, med lite blodspår i. Vad beror det på? När släpper isåfall ägget?? Brukar ha ägglossningsflytningar men inte med blod i.

Har ätit rosenrot denna månaden, om det kan ha med saken att göra?

I vintras hade jag en rosa blödning på onsdagskvällen och på torsdags morgonen, sedan lite bruna spottings på fredagen. Aldrig haft något sådant innan. Så jag antar att blödningarna kommer när ägget släpper. Rosenrot jag ingen erfarenhet av tyvärr.
  • Mariiieee
    Kroneet skrev 2017-06-07 16:49:56 följande:

Vågar knappt tro att det är sant, eller är det ens sant?? Hur pålitliga är graviditetskollens tidiga tester? Enligt appen ska jag ha mens om 5dagar... #spänd!!

Grattis! Solklart pluss!
  • Mariiieee
    Kickan81 skrev 2017-06-07 11:06:11 följande:

Bim på fredag men plussade stark idag. Trodde inte d skulle gå denna månad då jag hade så ont vid ägglossning så kunde knappt ha sex. Är så glad och hoppas på att allt går som det ska:)

Stort grattis till plusset!
  • Mariiieee

God morgon alla ihop

Vad gör.ni för att få tiden att gå från äl till bim? Väntan kan ju göra en smått galen

Själv försöker jag att pyssla ute i trädgården, mysa med min älskade häst, umgås med mina barn på 9år och 12år. Snart vankas det semester (#) Bim för min del är väl kanske på tisdag eller fredag nästa vecka. Lutealfasen har varierat mellan 11-15 dagar.

• Mariiieee
    PuLoha skrev 2017-06-08 10:30:35 följande:

Har bim 17-18 juni så ganska långt kvar. Har dock ömma bröst och haft det sedan äl, får se om det betyder något. 

Samma här! Det gör ont att ta av sig bh:n Var så förra månaden också B-)
  • Mariiieee
    Freya18 skrev 2017-06-08 10:52:36 följande:

Jadu.. jag vill också ha tips! ;) Spelar ingen roll vad jag gör, tankarna på en graviditet finns där hela tiden. Just nu tänker jag bara på att ägget är på väg till livmodern (förhoppningsvis befruktad). Det är inte lättare på jobbet heller.. snarare tvärtom. Jag tar gravtester på patienterna nämligen.

Promenader och träning är väl det som fungerar bäst för mig, men man kan ju inte bo på gymmet direkt. :)

Vilket spännande jobb du har Är du barnmorska?
  • Mariiieee
    PuLoha skrev 2017-06-08 10:55:38 följande:

Åh vad spännande! Hoppas det betyder något den här månaden.

Sist jag var gravid när jag fick mitt MA så hade jag också ömma bröst från äl, men tycker nog att jag har ömmare bröst den här gången. Vilket gör att man börjar hoppas lite för mycket och så blir man så himla ledsen och besviken sen när mensen kommer. 

Ja man blir ledsen när tanten dyker upp Bättre att hon kommer än vi behöver gå flera dagar över tiden och bara hoppas...
Svar på tråden BIM Juni 2017