Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

BIM Juni 2017

Hoppar in här! Bim på tisdag, tror jag. Planerar att testa på (tidigast) måndag om jag kan hålla mig tills dess :) Har sju test från graviditetskollen som troligtvis går åt denna månad :p

Grattis till er som plussat <3

• regndroppe
    heymary skrev 2017-06-15 12:46:22 följande:

Testade imorse igen och det var helt blankt, inte en antydan till streck. Bim-4. Det som är konstigt är bara att jag sedan 10 dagar haft molvärk till och från, stick och hugg och känningar i svanken, ömma bröst till och från. Aldrig haft det innan. Har jag testat för tidigt eller vad tror ni? Tänker att jag kanske har urinvägsinfektion eller nåt istället och att det känns i nedre delen av magen, man kan ju ha det utan problem med kissandet och det har uag haft för längesen, alltså bara symptom från magen. Känns bara konstigt, jag har en känsla av att jag är gravid men med såna totalblanka test så nära inpå bim lär det ju inte vara något? V

Bim -4 är egentligen alldeles för tidigt att testa. Vänta till bim-dagen och gärna några dagar till! Sen vad dina känningar beror på är ju svårt att säga, kan vara uvi, graviditet, eller något annat. Ibland spelar kroppen en spratt som man aldrig reder ut.

Jag var övertygad om att jag var gravid förra månaden, känslig för dofter, mycket molärk och illamående. Kräktes ordentligt fyra(!) gånger på nångra dagar... Jag var övertygad om att jag var gravid, men testen var negativa. Sen mådde jag bättre plötsligt och mensen kom punktligt. Så det var väl något annat...
  • regndroppe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-15 13:40:51 följande:

Jäkla kropp (hjärna) att lura en sådär! :P 

Verkligen. Jag var så arg var gång jag testade negativt. Jag "visste" ju att jag var gravid. Hoppet fanns kvar så länge jag inte fått mensen.., sen när den kom blev allt hopplöst igen :( Men nu är det ny månad och nya tag! Bim mån-tis och jag har inte vågat testa än :)
  • regndroppe
    blondi99 skrev 2017-06-15 18:23:05 följande:

Hur tidigt kan man testa innan man vet att mensen ska komma?

Enligt min kalender så hade jag ägglossning igår och mensen ska komma den 28. Ska jag vänta minst en vecka eller ska jag vänta tills min beräknade mens dag? Man e ju så himla otålig på dessa väntetider

Vänta tills bim-dagen, helst några dagar till! Risken är att du får negativt resultat och oroar dig i onödan om du testar för tidigt. Bättre att vänta med att testa och få svaret svart på vitt utan tvivel.
  • regndroppe

Åh, maken köpte hem brieost idag! Ska jag våga ta en bit imorgon...? Jag vet ju ännu inte om jag är gravid, bim på tisdag. Hur resonerar ni kring sånt?

• regndroppe

Jag har bim imorgon eller på tisdag. Testade negativt idag. Men nu tänker jag om jag är en sk låghormonare? Vid min förra graviditet hade jag äl runt 20 mars och testade inte positivt förrän 23 april. Jag hade testat innan men det var negativt. Har ni tankar/ erfarenhet av det?

(Den graviditeten var för några år sen, och resulterade i bebis)

• regndroppe
    heymary skrev 2017-06-18 14:30:29 följande:

När typ alla test säger att de ger 98% tillförlitliga resultat så tidigt som 4 dagar innan bim så lär det ju knappast bli nåt om man får negativt dagen innan bim?

Klart det kan! Att testa på bim-dagen är bättre. Allra helst ska man vänta några dagar till. Från bim dubblas hormonerna varannan dag (eller något sånt) så från då är det mycket större chans att få plus. Om man nu är gravid vill säga.

Se har jag fattat det så, som att man _kan_ testa fyra dagar innan, men det funkar bara för ca 65%. Från bim-dagen ska de vara 98% säkra. (Så står det på apotekets egna iaf)
  • regndroppe
    FrökenLissan skrev 2017-06-19 07:06:24 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden =) Jag har BIM någon gång mellan 21-24e, men har börjat få mensvärk.. Lite tråkigt men inget jag kan påverka. Det är 6e försöket på rad. Får hoppas på nästa gång =D

Men, det är ju inte alls kört än! Mensvärk kan kännas exakt likadant som molvärk, vilket ofta är ett vanligt gravtecken. Så invänta bim och testa då innan du ger upp för denna månad :)
  • regndroppe

Jag har bim idag eller imorgon och ingen mens i sikte. Haft molvärk/ mensvärk de senaste dagarna, blivit mer och mer och idag har det varit riktigt jobbigt. Tog gravtest imorse som visade två streck SUPERDUPER-SVAGT. Maken såg det också, men säger att det är spök.. Men bara att han såg något öht är ju positivt ;) Jag kommer testa imorgon igen :)

• regndroppe
    Milou3 skrev 2017-06-19 22:10:45 följande:

Åhhh!!! :) kan du inte lägga upp en bild?!

Jag kikar och kikar på mitt test jag tog på äl+9, behöver jämföra. 90% av mig tror på torkstreck/spök och resterande procenten hoppas ju på tidigt gravidstreck :)

Ulrika34 skrev 2017-06-19 22:10:17 följande:

åh har du igen bild??

Jag har bild, ska se om jag kan lägga upp från datorn ikväll! Testet imorse såg nästan likadant ut... Känns som att man stirrar sig helt förvirrad när man försöker tyda :p Jag fick positivt äl-test i söndags, som tydligen både kan betyda mens, äl och graviditet. Mensen har dock inte kommit än. :) Bim idag eller igår.
  • regndroppe
    ostarihavet skrev 2017-06-20 14:31:55 följande:

Lever på hoppet nu men är det någon som plussat efter bim? Har bim idag, neg test. Brösten ömmar mer och mer och hade kunnat sova dygnet runt. Har fått sitta med värmekudde mot korsryggen hela dagen idag för de molar så. Är hoppet ute?

Vid min förra graviditet plussade jag inte förrän ca två veckor efter bim.. Hade testat innan men det var negativt. Så jag var runt v 8 när jag fick reda på det. Så hoppet är inte ute :)
  • regndroppe

Här är mitt gravtest från igår, bim-1 eller bim-dag var det då. Är det något eller är det spökstreck tror ni? (Förra gången testade jag inte positivt förrän v 7, så jag kanske är låghormonare..?)

• regndroppe
    ostarihavet skrev 2017-06-20 18:56:45 följande:

Betyder det här att jag ska ha ägglossning snart? Jag har ju förfan bim idag haha

Är det ett äl-test? Man har ju låga lh-värden genom hela cykeln, så det kan ju se ut så även om inte ägglossning är på gång. 
  • regndroppe
    zenora skrev 2017-06-28 11:16:16 följande:

Så här de sista dagen i juni hoppar jag in i tråden...

Är antingen på BIM +4, +2 eller + 1 sett till mina cykler det senaste halvåret.

Testade negativt med CB idag, men har haft molvärk i över en vecka. Har haft det de senaste tre cyklerna men inte riktigt med samma intensitet. Tycker också brösten är lite tyngre, annars är allt som vanligt.

Hade förra året cykler som varierade mellan 28 och 46 dagar (alla graviditetstester då var negativa). Funderar på om jag hamnat i den svängen igen.

Tänkte testa på fredag (BIM +6/4/3). Om det skulle vara negativt, har ni nåt förslag på vad jag ska hitta på om inte mensen kommer? Testa ofta, testa sällan?

Kan du inte prata med gyn och be att få utredning? Om ni försökt så länge och du har så oregelbundna cykler, så borde de ju lätt bevilja det.
  • regndroppe

Vi ska påbörja utredning nu. Vi har bara försökt sen mars och vi är 26 och 32 år... Jag ringde bm för att ventilera lite tankar kring bebisverkstad och då tog hon själv upp att vi kunde få hjälp nu direkt.

• regndroppe
    My102 skrev 2017-06-28 22:45:40 följande:

Vissa landsting vill ha fler barn än andra :P så sa våran fertilitetsläkare. I det landsting vi tillhör erbjuds tex inte IVF i alla kommuner..däremot har vi tur att vi bor i en kommun som gör det, om det skulle komma till det :). Vi har försökt i två år, inte aktivt hela tiden men ändå oskyddat. Jag har BMI på 32 och blev tveksam till PCO pga oregelbunden mens. Efter ett år sökte jag hjälp hos barnmorskan, det svar jag fick under besöket var en kurs i LCHF och hur ÄL stickor fungerar (?) inte alls kränkande :/. Det gjordes inget blodprov eller gyn undersökning. När jag tog kontakt med landstinget för utredning efter ca 1,5 år så sa dem att dem har en BMI gräns 30 sådär fick vi nej. Nu i april betalade vi själva för en utredning privat, rent psykiskt är det otroligt påfrestande och jag pallade inte mer. Men blodproven och sperma proven var bra. Så nu är det bara att kämpa.

Jag gläds åt att din barnmorska verkar vara en bra barnmorska som förstår dina funderingar och är villig att dela med sig av det dem kan göra :). Håller tummarna att ni snart får erat plus :)

Fy vad jobbigt för er! Förstår att det måste vara väldigt psykiskt påfrestande. Hoppas att ni också snart får plus <3
  • regndroppe
    blondi99 skrev 2017-06-29 23:00:17 följande:

Jaha då är man i den här eviga väntan igen. Gick 2 veckor över med mensen förra månaden och nu har jag gått över tre dagar med negativa tester. Är vi några kvar som inte fått mensen fast vi borde och testerna vissar negativt?

Jag väntade mens den 19 juni och den har inte kommit än...
Svar på tråden BIM Juni 2017