Inlägg från: Dropdeadgorgeous |Visa alla inlägg
  • Dropdeadgorgeous

BIM Juni 2017

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

• Dropdeadgorgeous
    Hansson88 skrev 2017-06-13 19:48:44 följande:

Är din cykel regelbunden så kan den stämma bra men om den är oregelbunden så hade jag inte litat på den.

Särskilt inte nu de första månaderna innan kroppen kommit igång igen. Jag hade kört med ägglossningstester och sekretmetoden.

ÅH sekretmetoden? Berätta mer :) Jag har aldrig flytningar o nästan aldrig sekret. Jodå mensen är regelbunden sen cirka 1år tbx. Har kört p-tracker cirka 1.5år.
  • Dropdeadgorgeous

Har jag räknat rätt så väntar jag på bim 25/6. Nervös!

Rekomendationerna är alltså att testa sig på bim dagen eller dagarna efter?

• Dropdeadgorgeous
    Hejhejhejilc skrev 2017-06-14 06:00:10 följande:

Så lycklig just nu, testade med ett clearblue early nu på morgonen, ca 2 dagar innan BIM. Har försökt sedan missfallet i januari och kämpat för att få ägglossning (pco).

STORT grattis! ????
  • Dropdeadgorgeous
    Har nu köpt en termometer för att mäta min temp varje morgon. Någon som mäter fler gånger under dagen/kvällen? :)
    Känner att nervositeten börjar komma, bim den 25de...
  • Dropdeadgorgeous
    Sivans skrev 2017-06-14 20:05:17 följande:

Ni som plussat.

Hur långt efter äl fick ni symtom?

Bra fråga! Vill jag också ha svar på :)
  • Dropdeadgorgeous
    Cornelia2014 skrev 2017-06-14 20:48:41 följande:

Hade äl 9 juni och myste bland annat då, när hade ni äl? Och när testade ni er? Tog test innan och de visade ingenting.

Om mina beräkningar stämmer hade jag äl den 11de. Inte testat mig än.
  • Dropdeadgorgeous
    isofija skrev 2017-06-15 06:33:58 följande:

Plussade idag! Är så lycklig så jag darrar i händerna.

Tio månaders försök och ett missfall, starkare plus och tidigare än den månaden jag fick missfall!

Grattis! :) Hur skall du berätta för din partner? :)
  • Dropdeadgorgeous

Besvikelsen när appen man använder har uppdaterat sig under natten och det ser ut som att man missat äl helt ....*snyft* Får väl vänta till beräknad bim och se som e den 25te. Inga symtom än. Hade halsbränna i början men tror snarare det beror på en lång helg med lite sömn.

• Dropdeadgorgeous
    FrökenBerg skrev 2017-06-15 09:16:21 följande:

STORT GRATTIS TILL ALLA PLUSARE!! =D

ÄL +14, BIM -3...

Har haft lite symtom innan men nu mest lite svag mensvärk (?) sista 3-4 dagarna samt svaga känningar i venusberget.

Tänker vänta med att testa tills nästa vecka och se om mensen uteblir eller ej

Vårt första försök och har inte jättestora förhoppningar :/

Första försöket här med och har inga förhoppningar, men trodde aldrig att jag skulle vara såhär nervös och nojjig! Vill att de skall bli en kul och lustfylld grej utan krav men man känner ju pressen. Hua!
Svar på tråden BIM Juni 2017