Inlägg från: zenora |Visa alla inlägg
  • zenora

BIM Juni 2017

Så här de sista dagen i juni hoppar jag in i tråden...

Är antingen på BIM +4, +2 eller + 1 sett till mina cykler det senaste halvåret.

Testade negativt med CB idag, men har haft molvärk i över en vecka. Har haft det de senaste tre cyklerna men inte riktigt med samma intensitet. Tycker också brösten är lite tyngre, annars är allt som vanligt.

Hade förra året cykler som varierade mellan 28 och 46 dagar (alla graviditetstester då var negativa). Funderar på om jag hamnat i den svängen igen.

Tänkte testa på fredag (BIM +6/4/3). Om det skulle vara negativt, har ni nåt förslag på vad jag ska hitta på om inte mensen kommer? Testa ofta, testa sällan?

• zenora

Försökt aktivt har vi bara gjort sen typ mars (och hela maj gick bort, för då var vi typ aldrig hemma samtidigt), men vi har sedan våren 2015 avstått preventivmedel och kört på avbrutet. Tror inte det räknas riktigt som "försök" om man vill ha utredning.

Jag var i kontakt med en privat gyn under min längsta cykel, men jag bokade aldrig tid eftersom saker rättade till sig... Om det börjar igen kanske jag ska kontakta dem efter sommaren.

• zenora
    Ulrika34 skrev 2017-06-28 21:11:03 följande:

Jag skulle ha beställt en tid hos vanliga gyn, där kan du få hjälp med det mesta och dom kan göra Ultraljud för att kolla hur det ser ut med äggblåsor och om någon ägglossning är på G. finns även hjälp att få med extra hormon för att stimulera ägglossning.mmmm

Kanske får bli ett besök efter sommaren...
    Ulrika34 skrev 2017-06-28 21:15:51 följande:

När man räknar på aktiva försök ska man ha sex minst varannan dag under hela ägglossningen, har man försökt i mer än 18 månader och man är under 35 år kan man söka hjälp via landstinget men är man över 35 ska man söka hjälp efter 6 månader (enligt min gyn)

Jag bokade en privat gyn besök i början på juni hos en vanlig gyn i stockholmsområdet, ville kolla hur allt såg ut med äggblåsor/ägglossning/hormoner mm, kostade 350 kr.

Får kolla reglerna för mitt län. Hade väl inte känt mig så stressad om det inte varit så att jag har tre nära vänner/familjemedlemmar som den senaste tiden berättat om graviditeter som blivit på första försöket...
Svar på tråden BIM Juni 2017