BIM Juni 2017
Hej allihopa !
Här Bim nu den 1 Juni så väntar med spänning. Inga symptom på varken det ena eller det andra.
Här ett barn som föddes i September 2016. Nu vill vi ha en 2a.
Hej allihopa !
Här Bim nu den 1 Juni så väntar med spänning. Inga symptom på varken det ena eller det andra.
Här ett barn som föddes i September 2016. Nu vill vi ha en 2a.
Maximal fertilitet på monitorn igår och idag är bara att hoppas på att ägget släpper snart och sexa massor nu
Bim idag. Negativt test. Skit också.
Jag har många cykler så nästa ägglossning är på cd 24. Alltså den 24/6 som det ser ut nu och då blir bim den 8 Juli. Evig väntan. Är på cd 38 idag..... :-/
Jag vet inte om jag tillhör denna gruppen men hänger ändå här inne och läser.
Jag har lång cykel, mellan 31-37 dagar, har alltså inte mens alltid varje månad. Min ägglossning är i slutet av Juni och bim i juli. Hade bim 31 Maj och hinner inte en bimi juni eftersom cykeln är lång, suck. Hänger här för att få hjälp med att analysera äl-tester.
Förra månaden körde vi på enbart 3 teste4 och sekretmetoden. Denna gång har jag fler tester och kommer kolla sekret.
När jag blev gravid med sonen så lagade vi på allt, äl-tester, dekret och tempen.
Tempen går bort denna gången eftersom jag är vaken minst en gång varje natt. Jag tror man ska ha minst 7 timmar sammanhängande sömn för att tempen ska visa ett tillförlitligt resultat. Eller? Vi körde på NC då. Någon som vet hur länge man ska ha sammanhängande sömn för att det ska vara tillförlitligt?
Tackar! Att du inte har symptom betyder ju inte något som så. Jag har inga symptom. Fast jo, kanske sämre hy än vanligt. Annars verkligen inget.
Jag har aldrig plussat med Testlagrets så vet inte hur vanligt det är med skuggor? Fick ett svagt, svagt streck imorse som syntes inom 10 minuter. Det är så svagt så det går inte och se om det finns färg i strecket. Jag har verkligen försökt analysera med mina hökögon, men nu ser jag streck överallt!
Måste även notera att jag blödde igår igen. Färskt blod rann hela dagen och kvällen. Blodet är tunnt som vatten, inga klumpar. Aldrig upplevt detta och det känns som att jag känner inte igen min egen kropp för tillfället.
När är det bäst att testa med äl-stickor?
Morgon, fm, lunch, em, kväll? Flera gånger om dagen?
Med Testlagrets ägglossningsstickor bör man testa på eftermiddagen. Kanske är olika med olika tester. När jag ser en tydlig stegring så testar jag 16.00 och 20.00 samma dag. Är det starkt på kvällen så testar jag även på morgonen för att se om ägget släppte under natten.
Tog ett eftermiddag test med rfsu
Alltså jag blir bara så förvirrad! Haha ! Allt jag har koll på nu är att jag har ägglossning den 16 juni, min mens sista dag var den 2 juni och enligt UL ska ägget släppa om ca 3 dagar! I samband med att jag låg med benen i luften säger gynekologen, : räkna alltid 14 dagar efter sista dagen i din mens, jaha ja tänkte jag! Ibland blir man mer förvirrad efter ett besök!