Inlägg från: Stenbock7 |Visa alla inlägg
  • Stenbock7

BIM Juni 2017

Hej! Väntar också på BIM-dagen, som borde vara 17-18 juni någonstans. Har inte mätt med ÄL-stickor så har dålig koll :)

Slutade med p-piller i mars och blev gravid direkt. Tyvärr fick jag missfall i vecka 6, början av maj.. Hoppas så att kroppen vill igen!!

• Stenbock7
    bananahpie skrev 2017-06-08 23:17:27 följande:

Bim på tisdag. Mensvärk utan mens sen några dagar men vågar verkligen inte tro nåt o bli besviken! :/ nån mer med bim nästa vecka?

Jag har också BIM nästa vecka, tror jag. Hade missfall i början av maj och fick en mens 17-22 maj och tror att jag hade ÄL sent (3-4 juni). Hoppas att det tog sig då, fick bara till det en gång oskyddat.

Är det någon som kört med ÄL-test och vet om detta är starkt nog? Det såg lika "starkt" ut när det tog sig i mars/april så jag hoppas ju att detta också betyder ÄL. Test från 4/6.

• Stenbock7

Jag ser :) Sådär såg mitt ut innan BIM i april, tyvärr slutade det i missfall dock. Men vågar hälsa ett litet grattis. Testa igen imorgon, men vänta tills eftermiddagen för dom testen gav svagare resultat på morgonen (i alla fall för mig)

• Stenbock7
    Ulrika34 skrev 2017-06-13 13:09:21 följande:

Idag var jag hos gyn för första gången på länge, sökte för blödningsstörning och ville kolla hur allt såg ut. Besöket var otroligt givande och väldigt spännande, fick se mitt nästkommande ägg som bör släppa inom 3-4 dagar samt kolla livmoder och slemhinna och allt var toppen, en viktigt sak som gyn sa till mig att ägglossning sker ALLTID 14 dagar efter mensens sista dag, värt att hålla koll på !

Konstigt, jag har aldrig hört det innan. Tvärtom, att ÄL kommer 14 dagar efter mensens FÖRSTA dag.

Meeen, jag har aldrig fått ihop det för det är alltid för tidigt för mig. Jag räknade bakåt nu och om jag gör som du sa, räknar mensens sista dag+14 så hamnar jag på dagarna jag själv blev gravid (mf 1 maj) eller har ÄL-symtom :)
  • Stenbock7
    ostarihavet skrev 2017-06-14 07:34:04 följande:

Good morning ladies!

Här kommer morgonens test, skitsvårt att se om det är svagt pos, spök eller smuts på testet.

Återstår att se! Fortsättning följer!

6 dagar till bim, äl + 8 eller 9

Jag ser :) När jag testade positivt med testlagret var det sådär svagt med morgonurin men lite starkare på eftermiddagar! (Dock MF i maj) Håller tummarna för en bra stegring. Här kom tyvärr mensen nu på morgonen..
  • Stenbock7
    Charlizee skrev 2017-06-29 13:29:29 följande:

Blev den jag mörkat ned här är den "vanliga" tror jag

Jag ser något väldigt svagt!! :) Grsttis! Min förra graviditet (som slutade i MF tyvärr) visade ett så svagt streck när jag testade på BIM-3 :)
  • Stenbock7
    ostarihavet skrev 2017-07-02 12:03:25 följande:

Betyder detta att det är dags för nuppilupp? Hade så två dagar, nu svagare. Fick till det på båda dagarna

Kanske,

Såhär såg mitt ut :) Svårt att veta om du missat stegringen eller den är på gång. Fortsätter du testa? Ta test morgon och kväll när det är starkt som på din bild, men det streck du ser nu är inte fullt utslag. Antingen är det nära eller så har det varit :)
Svar på tråden BIM Juni 2017