Inlägg från: Hansson88 |Visa alla inlägg
  • Hansson88

BIM Juni 2017

Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 18:15:29 följande:

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?

* När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?

*Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

Är din cykel regelbunden så kan den stämma bra men om den är oregelbunden så hade jag inte litat på den.

Särskilt inte nu de första månaderna innan kroppen kommit igång igen. Jag hade kört med ägglossningstester och sekretmetoden.
  • Hansson88
    oONinniOo skrev 2017-06-17 08:34:30 följande:

Plus eller defekt test? Det här kom upp inom någon minut och hjärtat började rusa, tills jag såg hur tätt strecken sitter.. Typiskt nog sista stickan, men ska ändå till apoteket idag i annat ärende.

Ett plus skulle jag säga.

Jag tycker inte att strecken är för nära.

Grattis!!
  • Hansson88

Nu har jag kommit in i veckan där ägglossning ska ske. Spännande!

Jag tar testat förra veckan med ett äl-test om dagen för att försöka upptäcka stegring. Man kan se att LH ökar pyttelite men inte så mycket att det blir ett positivt test men förhoppningsvis blir det positivt mot slutet av veckan.

Förhoppningsvis lyckas vi nu under midsommarhelgen att pricka in ägglossningen och bli gravida. Vi är inne på försök nr 4. Har en son här hemma som är 9 månader. Hoppas Hoppas!

• Hansson88
    Milou3 skrev 2017-06-19 22:19:12 följande:

Absolut! Men jag riktade testet mot ljuset så det blir säkert ett svagt positivt streck då oavsett om det är negativt. Aldrig testat det tidigare.

Det är positivt
  • Hansson88
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:43:01 följande:

Ja nyss! Och det va positivt! Så förbannat lycklig och rädd. 10 försök senare och många tårar.

Woho! Grattis!
  • Hansson88
    Hoppas på plus skrev 2017-06-20 12:23:45 följande:

Jag har bim idag. Jag har inte testat än. Är så himla rädd. Vågar inte testa. Ska kanske vänta några dagar och testa sen... Jag har nästan inga symtomer. Har lite ont i nedre delen av ryggen och ibland magen, men ingen illamående eller spända bröst. Ohhhh så jävla jobbigt.

Testa.
  • Hansson88
    Lykkeliv skrev 2017-06-20 16:29:17 följande:

Är i chock!!!

Testet visar ett svagt men tydligt streck!!!!

Kan inte fatta det, att jag verkligen är gravid!!! :))))

Har tyvärr ingen bild. Ska ta nytt imorgon på morgonen iaf

Grattis!!!!
  • Hansson88
    oONinniOo skrev 2017-06-20 22:19:27 följande:

BIM+1 idag och än så länge ser kurvan ut såhär. Svagt test idag med, om än snäppet tydligare än förut. Men det borde varit mycket starkare nu, så det blir nog inget den här gången heller.. Räknar med mens innan veckan är slut.

Inom tiden

Efter tiden

Jag ser inget på dina bilder......
  • Hansson88

[quote=77789798][quote-nick]Sara2017 skrev 2017-06-27 06:10:51 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh! Grattis! Vad roligt!

• Hansson88
    Ulrika34 skrev 2017-06-28 08:12:07 följande:

Idag har jag bim, ingen mens och mina test är slut ska avvakta tills i morgon och sen testa,

Men ditt förra test visade ju positivt. Jag har inte förstorat testet, eller så, men jag kunde se det extra strecket på håll ganska tydligt.

Jag tror helt klart att du har lyckats denna månaden och säger fortfarande Grattis
  • Hansson88

Ulrika34. Hur går det? Har du tagit fler test? Jag går in här och försöker hitta någon uppdatering från dig!

• Hansson88
    Charlizee skrev 2017-06-29 13:29:29 följande:

Blev den jag mörkat ned här är den "vanliga" tror jag

På den sista bilden kan jag skymta ett andra streck
  • Hansson88
    Jossilito skrev 2017-06-29 19:27:07 följande:

Woho!! Vad lycklig man blir :D

Grattis!!!
  • Hansson88

Tog ett test. Är på ÄL+ 11 och Bim - 3..

Tokblankt! Tänkte att det kanske kunde visat något eftersom jag plussat på ÄL+8 tidigare med sonen, Men nej, icke.

Svar på tråden BIM Juni 2017