Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

BIM Juni 2017

OFrasisO skrev 2017-06-18 06:32:59 följande:

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna in :)

Hade ÄL 8-9 och BIM är imorgon eller på tisdag.

Så idag tog jag ett test...eller två, haha.

Det konstiga är att jag har sånt där testa tidigt från graviditetskollen och det syns något men väääääldigt svagt. Så då tog jag en enkel sticka från billiga-tester och där visade det sig ett svagt streck efter bara 2-3 minuter :D.

Vågar inte fira förrän jag är efter BIM.

Ska nog vänta till dess med att berätta för mannen oxå.

Här hemma inväntar vi nämligen kräksjukan då dottern blev dålig i fredags kväll :/

Grattis!!
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-06-18 14:27:53 följande:

Tidigare har jag alltid haft 14-15 dagar, numer verkar jag ha ungefär 12 dagar.

14-15 men jag smörjer med progesterall!
  • Milou3

Känner absolut ingenting. Bim om 3 dagar. Visserligen har jag åkt på en megaförkylning här så den står liksom i centrum för ev symptom :) hoppas bara inte mensen blir sen om den nu måste komma för nästa äl kommer ske så underbart på vår spanienresa :)

• Milou3
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-18 18:38:39 följande:

Härlig histora det skulle kunna bli att kunna säga att barnet blev till på vår spanienresa :) När har du tänkt testa dig?

Jag kommer inte testa alls. Har bestämt mig att låta dagarna gå bara. Har inte mensen dykt upp förrän nu på fredag så köper jag ett test! Hade jag haft hemma hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa :)

Men mensen kommer. Är 100% säker på det tyvärr :(
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 18:57:40 följande:

får du det utskrivet eller köper man det själv?

Beställer från nätet. Hade också 14-15 i lutealfas för flera år sedan men efter uttag av hormonspiralen och säkert pga äldre nu ( 40 år) så blev lutealfasen 10-11 dagar. Nu när jag använder krämen är den åter på 14-15 dagar!
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:01:26 följande:

Satt och läste lite statistik idag, visserligen säger  sidor på nätet olika men usch vad deprimerande läsning. Jag som är 34 år har ca 20 % chans att ägget blir befruktat om en spermie lyckas pricka... och då ska man även lyckas pricka ägglossningen....

Strunta i statistiken! Jag har ju endast 5% som fyrtio men känner ett par stycken som kämpat i flera månader runt både 29 och 35 och vips när de fyller 40 gick det på en gång. Jag själv var mer fertil vid 35 än när jag var 22 år.

Men visst blir det svårare ju äldre man blir generellt.
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:11:17 följande:

Jag var ju hos gyn förra veckan pga att jag får spottings 6 dagar före mens. kan det hjälpa mot det tro? progesteral är det detsamma som gulkroppshormonet ?

Googla! Det står massor på nätet. Vet faktiskt inte om det kan hjälpa men har för mig att det kan det.

Progesteronbrist är rätt vanligt efter 35 läste jag. Har inte testat själv om jag har det men varit rökare i flera år och då är det ännu mer vanligt med progesteronbrist tydligen.
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:16:55 följande:

Har du barn sen innan?

Jag fick mina 4 barn under mellan 20-29 år, man knäppte bara med fingrarna så blev man på tjocken. Jag va så nervös att något var knas men efter mitt gyn besök förra veckan känns det bättre, dock så stör mina spottings mig men hon mena på att mitt gulkroppshormon kund ligga lite lågt men att det va inget som skulle störa funktionen att bli gravid...

Ja jag har 2 barn som jag fick vid 29 och 31.

Blev till på första försöket. Inte alls lika lätt nu direkt ...
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-06-19 12:20:13 följande:

BIM idag, dvs är på ÄL+13. Få se om mensen dyker upp. Den steg idag igen efter att ha droppat igår, så jag blir inte klok på det här. Förhoppningsvis kanske ProgesterAllen gjort att lutealfasen fått tillbaka till mitt normala. Eller så dröjer det ett par dagar till innan det blir ett plus. Antingen eller. Hittills har det ju bara varit negativt eller supersvagt.

Har du testat i dag?
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-19 17:11:02 följande:

Under alla mina friska gradiviteter som slutade med barn så plussade jag nästan tre till fyra dagar efter Bim, nu i mars månad plussade jag på Bim -4 och det slutade i ett missfall.

Vet du när du hade äl då du plussade efter BIM och hade du testat innan BIM?
Svar på tråden BIM Juni 2017