Inlägg från: Ulrika34 |Visa alla inlägg
  • Ulrika34

BIM Juni 2017

goaround skrev 2017-06-21 11:29:40 följande:

Hej jag har BIM imorgon tror jag. Jag är lite förvirrad, jag har hos hudläkare 8/6 som såg med Ultraljud att jag hade haft ägglossning 7/6 , alltså dagen innan.

Men enligt NC (natural cycle) tempar varje morgon, hade jag min ägglossning 9/6. Temperaturen ska ju vara pålitlig.

Hur skulle ni tänka?när hade jag ägglossning egentligen?

Ja ultraljudet visar ju rätt då man kan se om ägget är på väg ner i äggledaren, jag hade en liknade situation då jag var på ultraljud den 13 juni och min digitala test visade att ägglossning skulle ske inom 12-48 timmar, men barnmorska visade tydligt att ägget var minst 5 dagar för litet och troligen skulle släppa den 16-17 juni, den 17 juni får jag tydlig äl- smärta, jag är kluven, det känns nästan omöjligt att kunna tajma. Jag har försökt att tempa men jag har en otroligt varierande Temp, gick inte
  • Ulrika34
    Sofiamy skrev 2017-06-21 11:57:50 följande:

hej Alla , skickar in en uppdatering, BIM imorgon, tog ju ett digitalt håromdagen som var positivt men tog igår en sticka som nu var betydligt starkare, men inatt har jag haft fruktansvärt ont, vaknade av detta och mådde illa av smärtan. I morse kom de lite blod när jag torkade mig och nu under dagen fortsatt med gryninga spottings (bruna). jag inväntar min mens då jag tror att min kropp inte kommer kunna hålla kvar denna graviditet, nytt försök nästa månad, efter att jag brytit ihop under helgen, ätit mängder med godis och kramat min man.....

Att det kommer lite blod och spottings på bim dagen är vanligt, kroppen hinner inte alltid med att ställa om sig och bruna rester kan komma i samband med att flytningarna ökar, jag håller tummarna att det går över, missfall är också väldigt vanligt och det är kroppens sätt och städa ur systemet om gradiviteten inte är okej, klart man blir ledsen, förstår helt, har haft 3 missfall men också 4 friska gradiviteter, håller tummarna för dig
  • Ulrika34
    Sofiamy skrev 2017-06-21 13:39:19 följande:

Tack för ditt stöd, känns så skönt att kunna gå in här och skriva av sig , har du nånsin haft som mensvärk när du varit gravid?

Ja o ja, jag har en jobbig molande värk från vecka 4 och framåt, nu i mars fick jag dock missfall men usch där hade jag Molvärk delux i början.
  • Ulrika34
    ostarihavet skrev 2017-06-21 12:52:05 följande:

Blir det alltid Spök på RFSU? Aldrig testat med dom innan

När jag kollar via datan ser jag inget men nu via mobilen ser jag en svagt streck
  • Ulrika34
    Maria198829 skrev 2017-06-21 22:45:04 följande:

Kroppen förvirrar mig!!

Ska få mens imorgon men i förrgår kom en lite blödning, svagt rosa och sen var de uppehåll tills igår. Trodde de var en nidis. Igår kom en mensvärk jag aldrig varit med om och mer blod. Tunnare än vanliga mensen och all värk försvann idag. Brukar annars få fruktansvärda kramper i underlivet vid mens, bli svullen och må skit men nu inget (ursäkta för mycket information här) och nu är brösten gigantiska från ingenstans. Hade Äl för cirka 2 veckor sedan. Når tycker ni jag ska göra ett test? Är så nyfiken jfall de är mens eller något annat

// förvirrad

om du testar nu bör du få svart på vitt hur det ligger till
  • Ulrika34
    number2 skrev 2017-06-22 13:46:56 följande:

bim imorgon, testade imorse med cb early och såg ett väldigt svagt streck...vet inte vad jag ska tro om det, tar ett nytt imorgon tänkte jag ????

Har du bild ?
  • Ulrika34
    Lykkeliv skrev 2017-06-22 18:38:53 följande:

Tog detta idag! Nu känns det på riktigt! Trots endast lite molvärk i magen <3

Åhhh grattis!! När hade du bim!
  • Ulrika34

Tänk att bebisverkstad skulle vara så krävande och känslomässigt jobbigt. Jag har 4 barn men dom fick jag alla under min 20 års era. Min äldsta är idag 13 år, en stor och fin kille och sen kom det raskt 3 små kottar i följd. Nu är jag snart 35 år och mannen är 40 och vi har försökt i 7 månader, jag var hos gyn i juni, va orolig för att något var fel på mig men efter ultraljud och blodprover så ser allt toppen ut. 
    Nu är det 6 dagar kvar till BIM, maxade denna ägglossning och hade sex 5 dagar i följd, det var både spännande och jobbigt på samma gång, mannen höll på att få prestationsångest i sluttampen. 
    Nu har jag tagit en CB+ men bara för att jag hade en hemma sen förra månaden, dumt nog är det över 5-6 dagar kvar till bim men jag kan fasiken inte hålla mig och självklart så syns det ett svagt + men är det pga att det är klassiska spökplusset eller är det svagt på riktigt? 
    JAG BLIR TOKIG!

• Ulrika34
    Mariiieee skrev 2017-06-23 15:08:21 följande:

Har du bild?

Japp här kommer den! Får inte till skärpan riktigt

Svar på tråden BIM Juni 2017