• lowelilla

Hur lång tid innan ni blev gravida?

Som rubriken lyder;

Hur lång tid tog det för er att bli gravida från det att ni bestämde er att skaffa barn?

Hade det funnits p-piller i bilden och hur långt innan slutade ni med det?

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Hur lång tid innan ni blev gravida?
  • Anonym (Snart tre barn)

Med barn nummer ett: typ 15-18 månader efter jag slutat med p-piller - dock höll vi inte stenkoll på äl och så.

Barn nr två: behövde hjälp på traven med att få igång äl och mens efter barn nummer ett. Blev gravid efter 7-8 månader, på 4:e lyckade äl.

Barn nr tre: gravid två månader efter p-pillerstopp

• Anonym (Abi)

Slutade med p-piller nov -13. Började försöka aug -14 och blev gravid mars -16. Så 1,5år tog de för oss. Inte ett enda missfall innan

• Anonym (Två)

Första (slutat med p-piller ca ett år innan vi började försöka) tog ca. 5 månader. Andra plockade jag ut hormonspiral, fick mens ganska direkt efter och sen gravid. Så ca en månad då. Inga missfall.

• Anonym (jj)

Första med båda barnen. Inge piller

• EpicNurse

Slutade med p-piller typ ett halvår eller så innan vi började försöka. Blev gravid direkt men fick tidigt missfall. Sen tog det 5 månader innan vi blev gravida med första barnet. Andra barnet blev till på första försöket :)

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Jsv17

3:e försöket, inga hormonpreventivmedel innan utan använde kondom.

• Anonym (K)

Graviditet 1: ett försök. Slutade med p-ring och använde kondom första månaden för att få en "normal" mens så det skulle bli lättare att räkna ut vilken vecka jag var i. Var 25 år när jag blev gravid.

Graviditet 2: tre försök. Samma sak med p-ringen som vid första graviditeten. Var 28 år när jag blev gravid. Slutade med mf i v 7.

Graviditet 3: tre försök efter mensen kom igång efter mf. Äl strulade så jag hade ingen innan första mensen och inte två månader senare heller. Var även då 28 år när jag blev gravid.

• Preet90

Hej Ts,

Blev gravid på andra försöket, hade använt p plåster i ca 6 år innan det. Slutade med P plåster juli 2016, började pricka in ÄL i sep och plussade sedan i nov :)..

Är nu gravid i v 31 :)

• Anonym (Mama Bear)

Vi använde endast kondom som preventivmedel när vi bestämde oss för att börja försöka. Det tog oss 3 försök :)

• MammaBecca

Inga p-piller. Första tog 3 månader. Den andra tog 6 månader och den tredje tog fyra veckor. ????
    Det är tio månader mellan min tvåa och trea. Jag blev gravid fyra veckor efter förlossning

Svar på tråden Hur lång tid innan ni blev gravida?