Inlägg från: Anonym (soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soc)

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Nej,  ALLA människor har inte rätt till semster.

Det är ett påhitt som finns i Sverige, i många anra länder ser de ut som folgelholkar när man diskuterar att vi ska ha gratissemster reglerad av staten.

I övrigt om man är sjukskriven arbetslös mm så har du inte en heltidstjänst på 40timmar, vilket innebär att du faktiskt FÅR ledigt på bekostnad av andras arbete. Varför ska du har mer än så?

• Anonym (soc)
    Anonym (Prioritering) skrev 2017-05-16 00:06:13 följande:
    Varför jämställer du att vara arbetssökande eller sjuk med att vara ledig? (Och dessutom kastar in den käcka kommentaren "på bekostnad av de som arbetar".

Jag har inget gott intryck av dig som person.

Visst kan man ta hand om sina barn någon/några veckor på sommaren även om man söker arbete/har brutit benet/har ångest/behandlad för cancer/har ryggvärk eller varför inte fibromyalgi. Det kan kosta på mycket men om man anser att man. Själv behöver vila upp sig emellanåt, så borde man kunna inse att ens egna barn behöver samma sak.
    Jag skiter i din åsikt om mig som person, nu talar vi väl om sakfrågor.

Är du sjuk eller arbetssökande så jämnställs det med ledighet, dvs du har ledig tid. Du som arbetar heltid kan välja att förlägga din semestertid över hela året istället för bara sommaren, så utdelningen av betalda timmar där du inte jobbar blir desamma.
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?