• TeresB

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Anonym (Prioritering) skrev 2017-05-16 00:06:13 följande:

Varför jämställer du att vara arbetssökande eller sjuk med att vara ledig? (Och dessutom kastar in den käcka kommentaren "på bekostnad av de som arbetar".

Jag har inget gott intryck av dig som person.

Visst kan man ta hand om sina barn någon/några veckor på sommaren även om man söker arbete/har brutit benet/har ångest/behandlad för cancer/har ryggvärk eller varför inte fibromyalgi. Det kan kosta på mycket men om man anser att man. Själv behöver vila upp sig emellanåt, så borde man kunna inse att ens egna barn behöver samma sak.

Nu har ju mina barn långa lov men de som inte är lediga har väl förmodligen de lite sådär antingen ekonomiskt eller och socialt?

Vet inte om man behöver lägga sten på bördan där? Men visst borde alla ha rätt till lite ledigt.
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?