Inlägg från: Anonym (Svek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svek)

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Anonym (L) skrev 2017-05-16 22:17:11 följande:

En annan sak jag inte förstår. Hur jobbigt är det egentligen att vara på förskolan numera? När jag var barn under 90-talet var förskolan nånting kul som vi barn såg fram emot. Det var lek och rutiner, inte det minsta ansträngande och definitivt inget vi behövde semester ifrån. Tror denna diskussionen snarare grundas i att förskolan ofta är underbemannad och man därmed vill hålla nere barnantalet. Och som jag skrev tidigare, barn vars föräldrar inte vill spendera tid med dom har det alltid bättre på förskolan. Så enkelt är det.

Det där är en sak jag också funderar på, hur jobbigt är det för barnen att vara på förskolan? Är det verkligen så jobbigt för barnen att dom inte mår bra där borde fokus ligga på att förändra förskolan snarare än att skuldbelägga föräldrarna.
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?