Inlägg från: Anonym (Gerd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gerd)

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Man kan inte ha barn hemma om man ska söka jobb. Skriva ansökningar, ringa samtal, åka på intervjuer, åka runt och presentera sig osv. Ska man ha barn hemma då ?? Avbryta det man gör för att laga mat till barnen, hjälpa dom med saker, lyssna på dom när dom blir uttråkade för att jag sitter vid datorn?

Att söka jobb är ett heltidsjobb. Man ska vara på alerten hela tiden. Har man rätt att ha barnomsorg så självklart ska man ha det. Eller rättare sagt, jag skulle det.

• Anonym (Gerd)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2017-05-17 07:09:06 följande:

Haha jag tänker inte kasta in mina barn på en förskola för att springa till ett jobb i tid. Då har jag dom hellre hemma och är arbetslös. Men det får jag ju inte heller för då fuskar jag med a-kassa.

Nåväl MINA barn får iallafall också sin semster.

Kul för dig men massor av folk är arbetslösa och har timvik och måste kunna rycka in om de ringer vid kvart över 6 på morgonen. Man står i givakt och tar tacksamt emot alla pass man kan få om man är timvikarie. Man kan inte ha bar hemma då. De kan lika gärna ringa vid 10:00 och säga att en personal blivit sjuk. Är man då uppsatt på många ställen kan det bli en del spring. Andra dagar när man inte har nåt pass behöver man fortsätta att söka heltidsjobb.
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?