• Anonym (Usch och blä)

Jag vill inte ha svarta tänder av te!

Jag har vita tänder och vill fortsätta att ha det men jag började dricka en kopp Earl Grey med lite mjölk i varje dag för ett år sen och har upptäckt att tänderna får ful färg av det. Går det att undvika på något sätt förutom att sluta dricka te förstås? Finns det någon sorts te som inte gör tänderna missfärgade?

• Svar på tråden Jag vill inte ha svarta tänder av te!
  • sextiotalist

Jag är tedrickare och jag har inte fått några missfärgningar på mina tänder.

• Anonym (Usch och blä)
    sextiotalist skrev 2017-05-15 15:30:43 följande:
    Jag är tedrickare och jag har inte fått några missfärgningar på mina tänder.
    Dricker du svart te? Har du något trick för att slippa missfärgningar?
  • meicc

Jag brukar dricka lite vatten efter kaffe o te för att skölja bort det.

• sextiotalist
    Anonym (Usch och blä) skrev 2017-05-15 15:33:10 följande:
    Dricker du svart te? Har du något trick för att slippa missfärgningar?
    Svart te och har inga knep. Åh andra sidan har jag inte kritvita tänder, inget jag strävar efter eftersom det ser så onaturligt ut, men de är inte heller gula, utan vita, men inte kritvita
  • Anonym (Usch och blä)
    meicc skrev 2017-05-15 15:43:35 följande:
    Jag brukar dricka lite vatten efter kaffe o te för att skölja bort det.
    Jag har också börjat göra så sista veckan. Undrar om det räcker?
    sextiotalist skrev 2017-05-15 15:55:16 följande:
    Svart te och har inga knep. Åh andra sidan har jag inte kritvita tänder, inget jag strävar efter eftersom det ser så onaturligt ut, men de är inte heller gula, utan vita, men inte kritvita
    Själv gillar jag mitt Hollywood-leende som jag får många komplimanger för så jag vill gärna behålla det.

Finns det te som inte missfärgar tänderna?

• fluu

Är du säker på att det beror på te då? Jag har druckit 2-3 koppar te i över tio år och inget har hänt med mina tänder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • K grrl
    fluu skrev 2017-05-15 18:33:19 följande:

Är du säker på att det beror på te då? Jag har druckit 2-3 koppar te i över tio år och inget har hänt med mina tänder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Jag får lätt missfärgningar av te och kaffe, blir gråbruna fläckar. Använder blekande tandkräm då, eller går till hygienist och putsar dem.
  • Anonym (c)

förstår inte folk att blekande tandkrämer inte fungerar?

• Anonym (sugröt)

Drick med sugrör eller grönt te iatället.

Svar på tråden Jag vill inte ha svarta tänder av te!