• _Lini

Föda i halmstad, tips och erfarenheter tack

Ska flytta till Halmstad och är gravid med första barnet. Undrar lite om erfarenheter kring att föda på sjukhuset där?

Har en väninna med en 6 årig son som sa att olika landsting har olika tider för hur länge man tillåts gå över tiden innan man blir igångsatt.

Någon som vet hur det fungerar i Halmstad?

• Svar på tråden Föda i halmstad, tips och erfarenheter tack
  • AnnnaEm

Är från Halmstad men ska antagligen föda i Linköping där jag bor just nu. Flera familjemedlemmar har fött där, senast mostern som födde sin son där i dec. Har bara hört en massa bra saker, sen har förlossningen i hstd den lägsta siffran på förlossningsskador i hela landet - så de är riktigt duktiga där nere!! 

Känn dig trygg över att föda i halmstad, är smått avundsjuk ;)

• emhese

Hej & välkommen till Halmstad! :D
    Jag har fött på Halmstads sjukhus och har bara bra erfarenheter.. Man blir väl omhändertagen och där finns verkligen alla slags barnmorskor så om personkemin ej funkar så tveka inte på att byta för du ska känna dig bekväm!
    Funderar du på något särskilt? :)

• emhese
    _Lini skrev 2017-05-15 16:03:12 följande:

Ska flytta till Halmstad och är gravid med första barnet. Undrar lite om erfarenheter kring att föda på sjukhuset där?

Har en väninna med en 6 årig son som sa att olika landsting har olika tider för hur länge man tillåts gå över tiden innan man blir igångsatt.

Någon som vet hur det fungerar i Halmstad?

Igångsättning här görs 43+0
  • Mibutanche

Jag födde ett av mina barn i Halmstad och de var jättebra! Fastän jag bara hann vara inne knappt 20 min innan han föddes var de beredda och proffesionella. :)

• _Lini

Kul med era inflikningar. Tack så mycket, ser framemot flytten.

Kommer bo på östra sidan precis efter bron, så ganska centralt.

Vilken barnmorska ska jag välja? Hur hittar jag dem?

.

• emhese

Vi har kvinnohälsovården som ligger mitt i city.. ring dem och boka tid för besök :) Googla bara kvinnohälsovården Halmstad så hittar du nr ;)

• valil

Hej, 
    Är gravid och hade första samtalet med bm igår i Halmstad. Nyinflyttad och har dålig koll på bm, men kände inte riktigt att vi klickade. Hon var trevlig och så, men inte så kunnig och kunde inte svara på mina frågor. Funderar nu på att byta bm, men har ni tips på någon som varit riktigt bra? Vad jag förstår finns det ingen privat klinik förutom Tudorkliniken och de jobbar väl inte som mvc? Alla tips mottages <3 

• pernilla92
    valil skrev 2020-04-23 13:30:20 följande:

Hej, 

Är gravid och hade första samtalet med bm igår i Halmstad. Nyinflyttad och har dålig koll på bm, men kände inte riktigt att vi klickade. Hon var trevlig och så, men inte så kunnig och kunde inte svara på mina frågor. Funderar nu på att byta bm, men har ni tips på någon som varit riktigt bra? Vad jag förstår finns det ingen privat klinik förutom Tudorkliniken och de jobbar väl inte som mvc? Alla tips mottages <3 

Lemon och Orest har jag haft och dem är kanon. Just nu har jag dock en som jag inte alls gillar men har bara ett besök till inbokat så jag står ut ????
  • valil

Tack för svar, hittar dem inte nu när jag försöker boka om min tid på 1177 till KVH i Halmstad. De kanske inte jobbar kvar där längre om det var ett tag sedan du besökte dem? 

Svar på tråden Föda i halmstad, tips och erfarenheter tack