• Julienne

Hur får man lockarna att hålla?

Har nu investerat i en locktång - OBH Nordica Artist. Jag har annars så trist, ganska rakt hår.

Har ni tipsen för HUR man stylar håret bäst? Vilka produkter ska jag köpa? Testade häromdagen bara med att spraya hårspray efter jag lockade, men håret blev nog för tungt, för lockarna gick ur på bara en timme
    Så hur blir jag sådär festfin som håller hela kvällen?

• Svar på tråden Hur får man lockarna att hålla?
  • Småtokig

Vilken storlek har du på den?? Är det den röda?

Prova ta lite mousse i håret innan du lockar det..

• 8Glader8

Man sprejar på lite L´oréál Studio Line Hot Curl på varje slinga man vill locka. använder den själv. Den är superbra. Kostar ca 50:- på ica.=) (En rosa flaska)

• Julienne

Småtokig; Ja, den röda. Jag fick välja den största på 38 mm. Hade helst velat haft den på 25 mm men den fanns inte att få tag i nånstans. Fick svaret av en säljare att de helt är slut hos leverantören. Och den minsta på 19 mm ville jag absolut inte ha.
    Men att ha mousse innan man lockar det, är det inte risk för att man upphettar moussen då så att håret blir bränt? Jag har ingen aning....

8Glader8; Den sprejen, menar du som småtokig att man har i den i håret INNAN man lockar? Eller sprayar man efter?

• Småtokig

När de lockade mitt hår inför studentbalen så hade de i mousse innan men jag vet inte

• Laire

Sprayen "aktiveras" av värmen i locktången

• meya

Jag har långt, tjockt hår som lätt blir väldigt tungt, men jag tar i en kräm/gelé från Graham Webb som heter Making Waves Curl Defining Gel, sen lockar jag och så sprayar jag håret eftersom. Håller sprayen en bit i från håret och rufsar lite i håret samtidigt som jag sprayar... Massor! Får jättefina lockar! OBS! För att få bästa resultat ska du tvätta håret på morgonen och göra detta på kvällen, alltså inte heeelt nytvättat hår... Lycka till!!

• Julienne

Jag köpte nu L'oreals lockspray som 8Glader8 rekommenderade, men har inte testat den ännu.

meya; den sprayen som du nämner; var köper man den? Bara hos frisör eller även i vanliga butiker typ Åhléns?

• Jenko

Förrut har jag använt en massa olika produkter som mousse o läggningsvätska men lockarna gick alltid ur efter ett tag..antagligen för att håret blev för tungt.

Nu använder ja L´oreal Studio Line Hot Curl sprayen Enbart, sprayar lite på varje slinga och låter locken vara tills hela håret är lockat.. Sedan kan man spraya med vanlig spray o kanske dra fingrarna igenom håret så det blir mer naturliga lockar. Funkar kanooon bra! Lockarna sitter hela kvällen!

Har för övrigt spikrakt, "glatt hår" som är jättesvårt att göra nåt med..

Svar på tråden Hur får man lockarna att hålla?