Aniiee skrev 2017-05-16 19:30:26 följande:
fast de sakerna hör ju ihop. jag är villig att betala ganska mycket för saker jag ställer höga krav på, men inte lika mycket på saker som inte har lika höga krav av mig. telefoner är ju ett jättebra exempel på just det. De som har som krav att telefonen ska kunna ringas ifrån och smsa ifrån och tvärt om skulle aldrig betala 10 000 för en smartphone, men den som har som krav att telefonen i princip ska kunna användas som en liten laptop med senaste säkerhetstekniken plus videokamera med mycket utrymme betalar villigt både 10 och 12 tusen.
Ja, jag vet att de hör ihop men jag vill veta hur mkt folk lagt ned på sina telefoner.
Jag har sj krav på t.ex. bra kamera och en processor som står emot mycket lagg åtminstone i början... Men jag passar på när de är lite billigare, så jag kan inte riktigt säga att jag är villig att betala hur mkt som helst bara för att jag har krav. men jag förstår att det hänger ihop, är bara inte så nyfiken på andras förklaringar, krav och anledningar
Anonym (X) skrev 2017-05-16 19:38:06 följande:
Beror på vad du får för 4000. Jag köper bara flaggskepp, dvs S-serien från Samsung, G från LG osv.
Om du inte vill lägga så mycket pengar skulle jag titta på OnePlus. De verkar prisvärda.
Har dock precis slutat köpa privat telefon och har nu bara jobbmobilen. Orkar inte kånka på 2 telefoner och så sparade jag 8000.
Låter bra
min sambo har en ny, bra jobbtelefon som jag funderar att ärva när hen fått en ny. Orkar dock inte vänta i ca 2-3 år... Min är så himla sliten med trasig kamera.