• Peppapeppa

Otrohet

Hej, för att göra en lång historia kort.

Jag och en kille som jag känner började samtidigt träffa en tjej. Vi båda hade intresse men der slutade som att vi blev kompisar och den andra killen och tjejen blev tillsammans. Jag och tjejen har under hela deras distansförhållande träffats och pratat jättemycket. Vi blev bästa kompisar. De Harvard ihop i 2 år och för ett tag sen så låg jag och tjejen. Vi pratade mycket om det och att de var dåligt men ändå bra typ(konstigt) hennes pojkvän ver inte om något och på henne så är de nästan dött. Det har vart så ett tag nu och vi ses ibland och ibland blir det intimt. Vi har känslor för varandra det märker jag. Fast på ett väldigt konstigt sätt.vet att det är fel och elakt. Men vad ska jag göra? De är min drömtjej verkligen

• Svar på tråden Otrohet
  • JennaJameson

Det går att vrida och vända det hur sin helst men i slutändan VET du redan att när hon tröttnat på dig gör hon samma sak.

Allt hon gör MED dig kommer hon göra MOT dig. Så drömtjejen ( och jag tvivlar inte på att hon har massor av bra egenskaper) är ändå en tjej du aldrig konmer kunna lita på.

• Anonym (KK)

Verkar son ni har en kk relation. Verkar unga. Löser sig säkert.

• Anonym (synd)

Lite synd att ni förstörde er vänskap och chanserna att inleda ett förhållande utan en massa skit i bagaget. Men som svar på din fråga, jag kan förstå att du är förälskad men om du ser lite utanför dig själv, om en polare frågade dig samma fråga, vad skulle du svara honom? Vill du verkligen ha ett förhållande med en tjej som bedrar sin partner? Kommer du inte undra om hon kommer göra likadant mot dig?

Hur som helst så är mitt råd att ni slutar ligga med varandra och att du ber henne reda ut sina saker hemma först om hon vill vara med dig. Risken finns att hon väljer sin partner istället för dig men jag tror det är bäst så för alla, att hålla på med dubbelspel och lögner tror jag ingen mår bra av i längden.

• Anonym (Släpp det)

Släpp det och gå vidare. Hon vet att du har känslor för henne, hon gör inte slut med sin pojkvän för att vara med dig, men hon har ändå sex med dig. Det kommer inte att leda någonstans, och skulle det mot all förmodan hända att någon av dem avslutar förhållandet så finns risken att hon är otrogen mot dig också. Kan du verkligen leva med det? 
    Om du verkligen har känslor för henne så sätter du dig ner och frågar henne, rakt på sak, om hon vill vara med dig eller om hon vill fortsätta med förhållandet hon är i nu.
    Om hon säger det första och ändå inte avslutar med honom, eller hon säger det senare, så avslutar du kontakten med henne. 
    Du har känslor för henne och kommer inte att sluta ha sex med henne, och om hon inte avslutar sitt förhållande för dig så vill hon nog tyvärr inte ha ett förhållande med dig. 
    Sådana här situationer slutar aldrig bra, även om ni skulle bli tillsammans så kommer du garanterat att undra om hon kan göra samma sak mot dig som hon gjort mot han hon är med nu. Vill du verkligen utsätta dig själv för det? En osäker framtid där du inte riktigt kan lita på din partner till 100% utan alltid bära på faktumet att det var så ni började er relation, alltså genom otrohet? 

• KlunsSmurfen
    Peppapeppa skrev 2017-05-17 01:34:53 följande:

Hej, för att göra en lång historia kort.

Jag och en kille som jag känner började samtidigt träffa en tjej. Vi båda hade intresse men der slutade som att vi blev kompisar och den andra killen och tjejen blev tillsammans. Jag och tjejen har under hela deras distansförhållande träffats och pratat jättemycket. Vi blev bästa kompisar. De Harvard ihop i 2 år och för ett tag sen så låg jag och tjejen. Vi pratade mycket om det och att de var dåligt men ändå bra typ(konstigt) hennes pojkvän ver inte om något och på henne så är de nästan dött. Det har vart så ett tag nu och vi ses ibland och ibland blir det intimt. Vi har känslor för varandra det märker jag. Fast på ett väldigt konstigt sätt.vet att det är fel och elakt. Men vad ska jag göra? De är min drömtjej verkligen

Jag litar inte på de som har ett "dött" förhållande, kan inte göra slut och är otrogna.
    De jag vet gör så läger sina förhållanden omlott så man vet aldrig vart man har dem i ett förhållande.

Svar på tråden Otrohet