• Anonym (Arg)

Föräldrar fryser ut oss

Vi har en son på 5 år och har nyligen flyttat. Vi fick 2 st grannar som bor bredvid oss med pojkar i samma ålder. i början lekte vår med den ena och vi ställde upp och passade honom i bland samt åkte iväg med dem till lekplatser osv. den andra familjen som också bor bredvid har en pojke på 5 år också. denna pojke var hemma hos oss en gång. den andra mamman frågade om han varit här och jag sa ja. efter det vände mamman till pojken som bara varit här en gång oss ryggen. mamman hälsar inte. vi fick sms efter att pojken varit här där hon skrev att hon tyckte det var kul att de lekte så fint. sen bara vänder hon!!!!!! den andra familjen skulle passa vår son för några veckor sedan och då tog de även in den andra pojken. när vi hämtade vår son så hade de börjat ta fram maten. när vi gick så satte sig familjen och den andra pojken och åt, vilket vår son såg genom deras fönster. han blev så ledsen. dagen efter kommer jag till förskolan med sonen och pojken säger: igår fick August middag när du gått och sen fick han glass. Mamman i familjen har vid 2 tillfällen bestämt med oss ( barnen skulle leka) sen låtsar hon som ingenting och så set vi att hennes son leker med den andra pojken där ute. vår son mår så dåligt. på förskolan retar pojken vår son och går efter honom hela tiden och förskolan stoppar huvudet i sanden. dessa 2 barn ska egentligen börja i samma klass till hösten men vi har bytt skola nu. Vad tycker ni om det hela? Behövde skriva av mig och få lite respons. Kanske jag överreagerar.

• Svar på tråden Föräldrar fryser ut oss
  • Anonym (Arg)

Vår son frågade dem om han fick äta mat där och vad de svarat vet jag inte. jag hade ALDRIG bjudit drt andra barnet på mat utan att fråga den sndra familjen om deras barn också ville ha. Den pojken har ätit här flera ggr men aldrig har vår fått äta där. Mamman och jag bestämmer att de ska leka framför barnen när vi träffades ute och de skulle höra av sig efter lunch. Istället leker deras son med den sndra pojken där ute och vår son ser alltihop. Vi byter skola för att föräldrarna beter sig som de gör,.de bor bredvid och det kan bli för mycket för vår son att handskas med.

• Anonym (Arg)

för det första så ligger skolan vi tänkt byts till på gångavstånd, den andra som han tillhör ligger längre bort. för det andra så har vi bjudit in föräldrarna och de har varit här MEN DE HAR ALDRIG BJUDIT TILLBAKA. den ena familjen hälsar inte på oss och kallar in sin son och stänger dörren när deras son hälsar och vinkar till vår. Vi har inte gjort ett jävla dugg som jag ser det! ställt upp och varit jätte snälla. sen som vuxen står man inte och lovar båda våra barn att de ska leka på eftermiddagen. säger: jag sms:ar när vi ätit och sen LEKER HAN ISTÄLLET MED DEN ANDRA POJKEN OCH MIN STÅR I FÖNSTRET OCH FRÅGAR MIG VARFÖR DE GÖR SÅ!!! Jag anser att eftersom det är problem konstant och de t.o.m bor bredvid varandra så ska de INTE gå i samma klass!!!!! Denna pojke går efter min varenda dag och säger; jag får inte leka med dig för mina föräldrar. jag får reta dig hur mycket jag vill osv. kanske borde jag lösa konflikten men med tanke på att en förälder inte hälsar och den andra får min son att må dåligt gång på gång och vi bor enda inpå dem så tycker jag den bästa lösningen är att välja skolan på gångavstånd där även 2 andra barn från förskolan går som han trivs med. är det verkligen ingen här som reagerar och tycker det är fel??? jag borde söka hjälp??? Herregud säger jag!

• Anonym (Arg)
    Anonym (Grannsämja) skrev 2017-05-17 10:19:52 följande:

Sms:ade du när ni ätit eller struntade ni i det när ni såg att pojken lekte med en annan?

Mamman sa att hon skulle smsa när de ätit så skulle vi träffas. Fick inget sms förrän på kvällen då hon skrev att det inte blev någon lek för sonen var trött.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Maj) skrev 2017-05-17 09:37:20 följande:

Om du läser ovan skriver jag att jag förstår dig och tycker synd om din son. Läs de svar du får.

Ja, förlåt! Ja sonen mår inte bra av det hela
  • Anonym (Arg)
    sextiotalist skrev 2017-05-17 08:06:02 följande:

Att det inte alltid klickar mellan föräldrarna eller barnen, det får man köpa. Men att man vänder ryggen till folk, det är dålig stil.

Exakt!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-05-17 07:46:44 följande:

De pojkarna tycker väl mer om varandra och funkar inte så bra med din son?!

Sånt händer och det kan du varken klandra föräldrarna eller barnen för.

Brukar din son ha svårt med kompisar? Annars kanske han får nån kompis i nya skolan sen?!

Pojken i familjen säger till min son att han vill lila med honom men inte får och att mamman bestämmer att han ska leka med den andra. Tror det är därför han tetas för han får inte leka med vår OCH HAN VILL MEN INTE MAMMAN.
  • Anonym (Arg)

Jag har skrivit och frågat den ena mamma varför hennes son säger att han inte får leka med vår och då blev hon bara irriterad. Min bedömning är att det är oerhöet svårt att reda ut eftersom föräldrarna inte hjälper till på den punkten. Sen tycker jag att det är förfärligt att en förälder står och pratar med våra pojkar och bestämmer att de ska träffas och leka eftee maten och sen låter hon sin pojke istället leka med den andra. det spelar ingen roll om pojken hellre ville det. man får lära dem.att.så.gör man inte mot sina kompisar. att först lova och sen struntar man i det och leker med en annan i stället. Ni får absolut tycka vad ni vill här. det är inte er jag är irriterad på utan hela situationen och behövde skriva av mig.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Grannsämja) skrev 2017-05-17 11:08:26 följande:

Då är det ju jättekonstigt. Ville hon inte att barnen skulle leka kunde hon ju låtit bli att komma överens om det. hon borde ju förstått att ni skulle se att de andra barnen lekte ute, men brydde sig ändå inte : /

JA EXAKT!!!!!!!!!! det är detta vi har att deala med!!!! Så gör man inte som vuxen!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Lollo) skrev 2017-05-17 11:45:44 följande:

De borde väl kunna leka alla tre?

När det kommer till flickor brukar det vara svårt men pojkar har väl sällan bekymmer med det?

Du kan ju inte tvinga föräldrarna att prata med dig heller...

Nej det är just det. Att man inte kan tvinga dem och därför vill jag inte jaga mer. alla 3 pojkar lekte på lekplatsen en dag med en av mammorna (vi bestämde att de skulle leka) och då kom hon hit med vår pojke och sa att han är utanför och det fungerar inte med 3 pojkar. Då var det så att vår och deras skulle leka men så kom den 3:e dit och då fick min gå hem för han.var utanför. Listan kan göras lång på hur konstiga vi tycker att de är. jag jobbar som lärare och visst jag kan förstå att inte alla vet hur de ska göra med 3 pojkar där en blir utanför men hade det varit jag så hade jag löst det helt Annalunda. våra 2 leker, den 3:e kommer dit, vår blir utanför, kommer hem och srn står han i fönstret igen ich ser hur de 2 leker och går hem.till varandra när vi bestämt att våra 2 skulle leka. jag tycker det är illa och jag drar mig ur leken för varken sonen eller vi mår bra av det!
Svar på tråden Föräldrar fryser ut oss