Hur länge tvätta händerna innan hålla i bebis?
Hur länge tycker ni att det är rimligt att be besökare att tvätta händerna när de kommer hem till en och ska hålla i och gulla med ens bebis? Första veckorna? Första månaderna? Första året?
Hur länge tycker ni att det är rimligt att be besökare att tvätta händerna när de kommer hem till en och ska hålla i och gulla med ens bebis? Första veckorna? Första månaderna? Första året?
Inte alls om de är rena och friska
Svårt att svara på. Så länge ni är oroliga för baciller?
I vårt fall körde vi mer på sunt förnuft. Dvs normala människor tvättar väl händerna när de kliver innanför dörren och det räckte för oss. Inget handspritande osv.
Svårt att svara på. Så länge ni är oroliga för baciller?
I vårt fall körde vi mer på sunt förnuft. Dvs normala människor tvättar väl händerna när de kliver innanför dörren och det räckte för oss. Inget handspritande osv.
(Madde) det gör då de flesta människor vi känner, men om du inte gör det kanske du ändå tvättar de innan du håller i en nyfödd? Jag hade inte blivit upprörd även om du höll i min bebis utan att tvätta händerna. Jag är mer åt "lite skit rensar magen" hållet
(Madde) det gör då de flesta människor vi känner, men om du inte gör det kanske du ändå tvättar de innan du håller i en nyfödd? Jag hade inte blivit upprörd även om du höll i min bebis utan att tvätta händerna. Jag är mer åt "lite skit rensar magen" hållet
Tillägger att jag alltid tvättar händerna vid bebisbesök för att föräldrarna ska slippa fundera på mina ev baciller.
Jag tvättar och spritar mig när jag träffar någon som är under ett halvår, och vill att andra gör detsamma här hemma. Kanske är överdrivet men har sett konsekvenserna så tvättar hellre lite för mycket ibörjan. De kommer få sin beskärda del av baciller sen ändå...
Första halvåret ungefär är väl vettigt. Längre är också ok.
Mina besökare har aldrig behövt tvätta händerna innan dom fått ta i mina barn.
Mina besökare har aldrig behövt tvätta händerna innan dom fått ta i mina barn.