• sandy80

Min sons tillväxtkurva. Hjälp!

Hej min man har super glutenintolerans ( minsta brödsmula ) min son med han dalade i vikt också ingen visade positivt på blodprover min son fick diagnos atypisk gluten vi hade tur med en modern läkare som forskat på gluten. I Sverige testas tydligen ett fåtal proteiner från glutenet på blodet, men gluten innehåller fler som man kan vara överkänslig mot. Min son började gå upp i vikt när vi tog bort gluten men vart ändå inte helt bra, han testades sedan för mjölkprotein ( fick svagt svagt positivt ) läkaren menade först att det ej var nån fara men då vikten var låg så fick han även testa mjölkfri kost tog Ca 6 v sen började han hämta hem vikten.
    Kämpa på kräv hjälp, kräv intyg på gluten och mjölkfri kost för en testperiod på två månader. Tydligen finns bara två" allergier" som på verkar tarmen att ta upp näring och vikt det är gluten eller mjölkprotein eller båda. Är det inte orsaken är det inte nått med kosten utan troligen mer problem med lever , galla eller liknande. Kämpa på TS läs på allt du kan och stå på dig.

Svar på tråden Min sons tillväxtkurva. Hjälp!