• Sirimånstråle

Min 9 månaders vaknar hela tiden!!Tips önskas??

Hon vaknar med ca 30 min mellanrum heeeeela natten igenom. Hon bara börjar gråta. Ibland slutar hon av sig själv men oftast så måste jag ge henne tutten att snutta på och då somnar hon på ca1 sek. Hon sover bredvid mig i sängen.

Detta börjar bli ohållbart då jag knappt får någon sömn. Jag är mer eller mindre ett vrak. Hon har alltid haft en tendens att vakna på natten men inte så här ofta. Det blir ju också jag som får ta det eftersom min kille jobbar och måste vara utvilad.

Kan det vara nattskräck?? Eller vad kan det bero på? Tror ni det blir bättre om vi försöker få henne att sova i egen säng?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Min 9 månaders vaknar hela tiden!!Tips önskas??
  • Loren

Somnar hon själv på kvällen eller söver ni henne?

• Sirimånstråle

vi söver henne kan man väll säga. Jag ligger bredvid henne eller så går min kille runt med henne.

Tror du det kan ha något med saken att göra??

• Sirimånstråle

Hon brukar somna runt åtta och då sover hon max 2 timmar i sträck och då efter det brukar oroligheterna börja

• Shagwell

Kan du inte få tips & råd från BVC?
    Min kusin gick med i en "sömngrupp" genom dem för att hennes tjej inte sov något på dagarna...De gör liksom en liten utredning om hur de sover osv
    Sover hon bra under dagen annars? För då kan det nog vara som du säger, att hon har "nattskräck". Har du provat att ha lampan tänd?

Hoppas det löser sig för er!

• Sirimånstråle

hon sover hyfsat på dagarna. Ca 2 tim på förmiddagen och 40 min på eftermiddagen. Hon är en glad och pigg tjej på dagarna annars. BVC säger att vi ska testa 5 mm.

• Sirimånstråle

hur vet man att det är nattskräck då?

• mamma37

Du o jag kan ta varandra i hand.....Har oxå en blivande 9 mån. som håller på precis så....Känner mig GANSKA så urlakad för tillfället.....Tittar in o får lite tips på din tråd!!!

• Desimanda

puffar upp eftersom vi har samma problem med vår son som är 2 år

• EoJ

Hejsan!
    Har precis samma problem. Håller på att bli tokig!!! Vår son är snart 8 månader och vaknar oxå konstant hela nätterna... Detta började för ca 2 och 1/2 mån sedan. Innan dess sov han skapligt.
    Vi har testat allt!!!! Nattlampor och olika sängar, kuddar, välling m.m Var idag på BVC för att prata om detta. Barnmorskan sa bara att det är normalt och att vi ska turas om att ta honom varannan natt... PUHHH....

• mamma37

Ja det va ju inte precis det svaret man vill ha........Jag ska på Bvc imorrn o då ska jag fråga!!! återkommer!!

Svar på tråden Min 9 månaders vaknar hela tiden!!Tips önskas??