Vi har haft samma problem i 2 månader när vår kille var 9½ mån till 11½ mån. Nu har det dock gått över. Det bara försvann över en natt i princip. Vi hittade aldrig några lösningar, vi verkligen provade allt, men INGET hjälpte!! Men en kväll bara lossnade allt och nu har han sovit bra i 2 veckor... sover hela kvällarna och hela nätterna, kan vakna nån gång och då får han nappen o somnar om. Kan tillägga att han kan stoppa in nappen själv dagtid, men på natten gör han det inte. Innan vaknade han med 30 min-1 h´s intervaller. Gu vad det var jobbigt. Till slut gjorde jag allt i sömnen, tog honom till vår säng (han sover normalt i egen säng) och stoppade in nappen i sömnen etc. Hade aldrig nån koll på hur ofta han vaknade längre.
Jag skulle inte rekomendera 5 mm när de är just inne i detta. Jag tror det har med seperationsångest att göra och då tycker jag det inte är nån bra lösning. Vi började dock med den efter denna period för att få honom att somna själv om kvällarna. Det har verkligen gjort succé och idag somnar han utan problem.
Jag kan inte göra så mkt annat än att säga att man får vänta ut det, för tids nog försvinner det. Vi provade nattlampa, svalare i rummet, mer täcke, somna tidigare, somna senare, sova mindre på dagen, sova mer på dagen, sova egen säng hela natten, sova i vår säng etc etc... inget gav resultat och vi bestämde oss för att skita i allting och till slut gav det med sig.
Hur länge har det pågått för er?