• Mor79

38 år och hoppas på en trea

Är 38 år med två barn och en MA i bagaget. Mina tre graviditeter har kommit till på andra, första och femte försöket. Nu ska vi försöka oss på en trea och är inne på försök nr tre nu. Nojjar så denna gång och tänker att jag är för gammal. Någon annan i liknande sits?

• Svar på tråden 38 år och hoppas på en trea
  • ElsaE

40 år och precis börjat. Blev chockad att jag fick plus på första försöket men lyckan blev kortvarig. Testade positivt på bim-2 och på bim+5 började jag blöda. En sk "kemisk graviditet"...

Har ni koll på era AMH-värden? Jag hade 0,6 innan jag fick min son för 3 år sen.... hur det står till nu har jag inte kollat upp än...

• Mor79

Vad är AMH?

ElsaE skrev 2017-06-08 16:29:10 följande:

40 år och precis börjat. Blev chockad att jag fick plus på första försöket men lyckan blev kortvarig. Testade positivt på bim-2 och på bim+5 började jag blöda. En sk "kemisk graviditet"...

Har ni koll på era AMH-värden? Jag hade 0,6 innan jag fick min son för 3 år sen.... hur det står till nu har jag inte kollat upp än...

• Mor79

Försök 4 pågår här, borde ha ägglossning i dagarna. Är lite osäker på min cykel men ca två veckor kvar till bim. Mår du bra?

3hjärtan skrev 2017-06-11 22:37:09 följande:

Hur går det för alla?

• 3hjärtan
    Mor79 skrev 2017-06-12 06:15:09 följande:

Försök 4 pågår här, borde ha ägglossning i dagarna. Är lite osäker på min cykel men ca två veckor kvar till bim. Mår du bra?

Jo men jag mår rätt bra. Fick illamående förra veckan men sen försvann det men började må illa igår igen. Så kanske kommer å går. Brösten har börjat ömma rejält. Får dock bruna flytningar emellanåt som är stressande. V8 (7+) nu magen rejält svullen.
  • GrönaDruvan

Jag fyllde 38 i december och om 1 vecka ska jag få min igångsättning och får då min efterlängtade tredje son!
    Det tog oss 17 försök och två missfall att komma hit!! Lång resa!!
    Barn nr.1 tog 3 försök och barn 2 tog 1 försök....så det var skillnad.
    Håller tummarna för er alla!!

• 3hjärtan
    GrönaDruvan skrev 2017-06-12 07:48:41 följande:

Jag fyllde 38 i december och om 1 vecka ska jag få min igångsättning och får då min efterlängtade tredje son!

Det tog oss 17 försök och två missfall att komma hit!! Lång resa!!

Barn nr.1 tog 3 försök och barn 2 tog 1 försök....så det var skillnad.

Håller tummarna för er alla!!

Oj vad tufft. Skönt att han snart är här nu då!
  • GrönaDruvan
    3hjärtan skrev 2017-06-12 08:21:24 följande:
    Oj vad tufft. Skönt att han snart är här nu då!
    Varit en extremt tuff resa, och har svårt att lita på att han kommer ut levande och att allt går bra.
    Graviditeten har också varit tuff...väntade tvillingar, men fick en komplikation och opererades...ena tvillingen dog i slutet på vecka 17.
    Så nu är det en stor och en liten ängel som ska ut om en vecka..
    Går detta väl är jag världens lyckligaste!!
  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2017-06-12 10:31:09 följande:
    Varit en extremt tuff resa, och har svårt att lita på att han kommer ut levande och att allt går bra.
    Graviditeten har också varit tuff...väntade tvillingar, men fick en komplikation och opererades...ena tvillingen dog i slutet på vecka 17.
    Så nu är det en stor och en liten ängel som ska ut om en vecka..
    Går detta väl är jag världens lyckligaste!!
    Menar såklart ingen stor ängel, utan en stor bebis!!
Svar på tråden 38 år och hoppas på en trea