• lindalicious

Din enklaste mat, tack!

Jag tycker det är riktigt tråkigt att laga mat och sambon fixar det jämt. Vill överraska honom och laga middagen i nån vecka nu när han jobbar mycket.

Vilka är era absolut ENKLASTE tips på maträtter?

Vi är noll kräsna, till och med halvfabrikat kan slängas in emellanåt, så kör på!

Allt utom helvegetariskt funkar.

Don't get mad, get even.
  • Svar på tråden Din enklaste mat, tack!
  • Mor till Ella

Skivad kassler och potatissallad (finns god lite finare potatissallad att köpa i delikatessen).

• Duckan

Koka pasta. Stek bacon och hackad lök. Häll över pastan, på med en äggula och svartpeppar. Carbonara, typ.

• lindalicious

Yaay ni är bäst, det va precis sådan här typ av mat jag ville få idéer på! Nu slipper vi leva på varma mackor

Tack hörni! Fyll gärna på med mer.

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Tortellini)

Fortsätter på tortellinitrenden;

Färsk tortellini med skinka i, koka, stek bacon som klipps med sax över tortellinin sen. Värm färdig ostsås och ha på! Mums!!

• TeresB

Laxpasta...

Köp kallrökt lax, broccoli, grädde, vitlök o parmesan.

Koka broccolin ngn minut. Häll av vattnet och i stekpanna. I med lax och riven/ hackad klyfta vitlök. På med grädde efter smak och sen parmesan. Man får hitta sin egen mängd. Koka spagetti eller färsk para till. Mums!

• Lillmajsan

Fiskgryta;

Skicka i en hackad gul lök, en burk champinjoner, ett packet fryst dill, ett paket fryst torskblocken, en trea grädde, lite Ketchup, salt och svartpeppar i en gryta.
    När fisken är klar är grytan klar. servera ris eller kokt potatis till.

(Min farmors recept och hon HATADE att laga mat )

• Anonym (J)
    Lillmajsan skrev 2017-05-23 23:36:50 följande:

Fiskgryta;

Skicka i en hackad gul lök, en burk champinjoner, ett packet fryst dill, ett paket fryst torskblocken, en trea grädde, lite Ketchup, salt och svartpeppar i en gryta.

När fisken är klar är grytan klar. servera ris eller kokt potatis till.

(Min farmors recept och hon HATADE att laga mat )

*Paket
  • Lillmajsan

En favorit här hemma när tid och ork är knapp.

Koka färsk pasta, blanda den färdiga pastan med färdig tomatsås på tetra (gärna med smak av vitlök eller dylikt) dela luftarkad skinka av valfri sort i mindre bitar och blanda i. Kan även ha i halverade körsbärstomater. serveras med ruccola och hyvlad parmesanost.

Svar på tråden Din enklaste mat, tack!