Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

    Vi med BIM 22-30 maj 2017

    Jo jag har bim om 2 dagar men har noll symptom så räknar med mens då :(

    Alltid fått rätt tydliga symptom varje graviditet, uppe i 8 gånger nu. Därför är jag 100% säker på att det inte tog sig denna gång heller.

  • Milou3
    flisan89 skrev 2017-05-24 13:46:38 följande:

    Samma här, bim på fredag men är 100 på att mensen kommer... :( Har molvärk, ömma bröst och gråtmild så känns precis som det brukar tyvärr. Och negativt test imorse. Får bli bim slutet på juni istället... :/

    Hoppas du slipper få mens! <3


    För ju dagbok mellan äl och bim och gjort det senaste halvåret och molvärk, lite ådrigare bröst, gråtmild samt små illamåendevågor har jag tydligen alltid veckan innan mens. Det jag hade hoppats på var extremt ömma bröstvårtor i kombination med en galen trötthet och halsbränna. DÅ hade jag misstänkt graviditet.

    Ska ändå testa i em och när testet visar blankt blir det en kall öl på sommarstället i kväll!
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-24 17:46:49 följande:

    Hejsan tjejer.

    Jag hade BIM idag men den syns inte till. Progesteronkrämen verkar alltså ha förlängt min lutealfas från 10 till (åtminstone) 11 dar vilket känns bra.

    Tempen sjönk dock idag så jag har inte stora förhoppningar på något plus. Antagligen mens imorgon men vi får se.

    Lycka till allihopa!


    Min temp sjönk i går på äl+11 men åkte upp rejält i morse konstigt nog. Dock testade jag negativt i kväll så inväntar mensen på fredag.

    Men vi ger inte upp, snart dags för ny äl och nya möjligheter!! Men det där om att "när du minst anar det" kan ta sig i röven! Har man försökt i nästan ett år så kan man inte ana nåt helt plötsligt. Liksom.
  • Milou3
    emizz skrev 2017-05-25 11:44:48 följande:

    Hej  jag har beställt progesteronkräm som jag tänkte börja använda nästa cykel. Läste på internet att man ska börja smörja runt dag 10 på cykeldagen stämmer det? Och upphöra 2 dagar innan beräknad mens.

    Ha en fin dag 


    Nä du ska börja 2-3 dagar efter äl!
  • Milou3

    Ingen mens än men har känt under dagen hur det molat som tusan och sprungit på toa för att ladda med trosskydd. BIM är egentligen först i morgon och mensen är ofta som en klocka och lär väl dyka upp runt 10.00 i morgon fm. Men hänger på landstället och glömde både temp och gravtest så chillar ett par dagar till. Rätt skönt att inte kunna kolla faktiskt. Mådde även illa under dagen men kan få så strax innan mens också.

  • Milou3
    KarinIngrid skrev 2017-05-26 07:32:14 följande:

    Bim +1


    Känner du av nåt symptom eller menskänningar än?

    Vaknade själv med molande men ingen mens än. BIM i dag.
  • Milou3
    KarinIngrid skrev 2017-05-26 09:48:48 följande:

    Hej

    Nej inga känningar alls på nåt.

    Brukar ha molvärk ett par dagar innan mens men inget nu.


    Klockan är över 10.00 och ingen mens här. Får se hur dagen yttrar sig. Även om min mens brukar vara extremt punktlig så är det ju inget konstigt om den skulle bli sen med en dag eller två ändå.

    Tog nyss ett test där jag kan ana något extremt svagt, ett test från testlagret. Men tycker strecket sitter för nära kontrollstrecket så det är säkert negativt.

    Åker strax ut på sambons släkts landställe så kommer inte kunna testa förrän söndag kväll om inte mensen kommit under helgen.
  • Milou3
    OctoberC skrev 2017-05-26 21:02:00 följande:

    Hur går det för alla? Jag har bim på tisdag och hade lite mens-känningar idag.. Hatar den känslan. Har lovat mig själv att inte ta test innan bim..


    Ingen mens än.
  • Milou3

    Men där kom mensen :(

    Fast det känns ändå okej då jag räknade med det, hade inga symptom alls. Nya härliga tag.

  • Milou3
    Norrlänning86 skrev 2017-05-27 11:07:15 följande:

    Gjorde ett test igår och kunde ana ett streck... tog ett till nu på morgonen som var svår att titta på för själva pinnen var skrovlig så tog ett nytt för en timme sen och visar detta!! Måste köpa ett digitalt idag och testa i morgon.. haha har så svårt att lita på billiga test och tror att det är ett spöktest så vill ha ett digitalt som verkligen ger besked!


    Grattis!!
  • Milou3

    [quote=77707453][quote-nick]OctoberC skrev 2017-05-27 12:57:51 följande:[/quote-nick][/quote]

    Vilken lycka!!

    Stort grattis

  • Milou3
    KarinIngrid skrev 2017-05-28 09:56:53 följande:

    Inatt kom mensen med dunder o brak.


    Usch :(

    Får starta en ny tråd med BIM! Har BIM runt 23-24 juni själv.
Svar på tråden Vi med BIM 22-30 maj 2017