Inlägg från: Anonym (Ankis brorsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ankis brorsa)

Min 11-åring gillar inte min nya man

Anonym (My) skrev 2017-05-24 18:35:22 följande:

Gud vad trist det är med spin offer

Ja, och med en TS som har mycket liknande formuleringar som i den första tråden också... Nästan som om någon försökte göra ett test om åsikterna blir olika om det handlar om att mamma eller pappa har en ny partner.
  • Anonym (Ankis brorsa)
    Anonym (Snorunge) skrev 2017-05-27 22:10:57 följande:

Jag blev inte bortvald. Jag gjorde slut med mannen för att han daltade med sin äckliga unge alldeles för mycket.

Flickan verkar extremt bortskämd och snorig. Klarar inte av att folk säger till henne? Pfft. Om det hade varit fel på mannen så hade ts märkt det, eller är hon blind? Tycker att du försöker skylla på mannen för mycket. Inse bara att svenska barn är söndercurlade så man vill spy på dem. Ingen gillar såna barn.

Det intresserar mig inte vilka ord du väljer att uttrycka dig i, men jag förstår att det svider i ögonen på dig att jag är en person som faktiskt vågar säga åt andra.

Fast, du blev ju bortvald! Hade du varit tillräckligt viktig för mannen skulle han ju, med ditt eget synsätt sett till att få pli på sonen.

Han tyckte dock inte att du var attraktiv nog för att riskera att skada relationen med sitt barn för att göra dig nöjd -du var alltså inte viktig nog för den uppoffringen.

Men vilken tur att du hittade någon med lika låg självkänsla som du, som också idkar dressyrkurs med sin avkomma så att ni kunde starta kennel ihop!

F.ö är det fantastiskt att den här copycat-tråden hållit igång så länge...
  • Anonym (Ankis brorsa)
    Anonym (Snorunge) skrev 2017-05-28 13:55:41 följande:

Pappan vågade inte säga åt sitt barn och hans barn är en djävulsunge. Ingen tycker om någon av dem och varenda kvinna har lämnat den mannen, så de är ju lite udda om man säger så.

Ts föredetta bestämmer inte vilka regler som gäller hemma hos ts. Det gör ts OCH styvpappan. De är de vuxna i hemmet, inte 11 åringen!

Han har säkert tagit upp sina synpunkter till ts. Vad vet du om det? Uppenbarligen måste han säga åt ungen eftersom att ts inte verkar göra det!! Eller menar du att man inte får säga åt andras barn? Hahahaha!

Berätta gärna hur ts man är en bortskämd snorunge.

För till skillnad från dig så har jag belägg utifrån det ts skriver som tyder på att flickan är bortskämd och curlad och inte tål att man säger åt henne om så enkla saker som städning.

Det är roligt att du gnäller över att styvpappan försöker lära känna dottern och så. Slår vad om att du hade gnällt ännu mer om han inte hade pratat alls med dottern. Då hade han allt varit en elak man! Buhuhu!

Men snälla, gå till en terapeut eller något! Varenda ett av dina inlägg dryper av bitterhet över att en man inte ansåg att du var viktig nog för honom så att han var villig att riskera relationen med sitt barn för att göra dig till lags.

Om du nu hade varit så lycklig i din nya relation skulle du kunnat släppa det och gå vidare. Istället maler du på om och om igen om hur hemsk exets son var. Ja, vi fattar att du tycker det eftersom exet värderade honom högre än dig. Men om du nu fått nöja dig med någon som står ut med dig istället för någon som du verkligen på riktigt vill leva med kanske du skulle jobba på att se det du nu har istället för det som du aldrig fick. Din nuvarande man kan ju tröttna på att så uppenbart vara näst bäst...
  • Anonym (Ankis brorsa)
    Anonym (Snorunge) skrev 2017-05-28 15:05:58 följande:

Älskar hur provocerad du blir <3333

Vet du (och jag fattar att det svider att höra eftersom du vill ge sken av att du har det så bra), det är inte provokation utan medlidande du väcker.

Det är sorgligt att se hur besviken du verkar vara på livet och på att du inte var nummer ett för ditt ex. Det är också beklagligt att läsa att det finns en "bättre-än-att-vara-ensam-man" i ditt liv. I och för sig kanske ni har nöjt er med varandra, men risken ärju att han inte fattat att du endast stannar hos honom för att du inte fick den du tyckte var bättre.

Som sagt, det finns hjälp att få. För du vill väl inte föra över mönstret av att "ta den som tycker att du duger om du inte får den du älskar" till ditt barn? På dina inlägg låter det ju som om det är ett barn som skulle acceptera att bli illa behandlad eftersom barnet vet att det måste lyda för att duga i mammas ögon. Den typ av barn som också är mest i riskzonen för övergrepp osv. eftersom de fått lära sig att negligera sina egna känslor när en auktoritet säger något annat.
  • Anonym (Ankis brorsa)
    Anonym (Snorunge) skrev 2017-05-28 17:15:03 följande:

Fantastiskt att du har så lite att göra att du bryr dig om mitt liv! <33

Kände faktiskt en kille som hade en gammal alkis-syster vid namn Anki..

Ja, du framstår verkligen som en ömkansvärd person, så det är klart att vem som helst med utvecklad empatisk förmåga tycker synd om den person som tonar fram i dina inlägg.

Åh, så intressant med dina tidigare vänskapsrelationer, kanske den killen är bror till Anki i tråden som denna TS är en spin-of från.
Svar på tråden Min 11-åring gillar inte min nya man