Inlägg från: Anonym (Har varandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har varandra)

Min 11-åring gillar inte min nya man

Anonym (H) skrev 2017-05-24 19:21:12 följande:

Tänk du på den här meningen i några minuter...

Du är väl medveten om att många vuxna barn inte umgås med sina föräldrar alls eller bara när de "måste" på högtider ?

Eller är du en av de föräldrar som tror att du äger dina barn livet ut och kan behandla dem hur du vill utan konsekvenser?

Jisses, vilka konstiga värderingar du har. Givetvis umgås man livet ut med sina barn.

Att det finns sjuka människor som inte kan ta vara på varandra är knappast ett argument för att bli sjuk själv.
  • Anonym (Har varandra)
    Anonym (H) skrev 2017-05-25 07:51:20 följande:

Du kan inte tvinga dina barn att umgås med dig om de är vuxna. Det är upp till dina barn om de vill umgås med dig.

Behandlar du dina barn illa som barn vill de kanske inte se dig oavsett vad du vill.

Varför skulle du inte behandla dina barn väl?

En bra förälder får en livslång relation med sina barn. Så enkelt är det.
  • Anonym (Har varandra)
    Anonym (Har varandra) skrev 2017-05-25 07:55:51 följande:

Varför skulle du inte behandla dina barn väl?

En bra förälder får en livslång relation med sina barn. Så enkelt är det.

Med det sagt så tycker jag inte att TS är en bra förälder. För det första ska man vårda relationen till sin man och pappan till barnen så att man blir en riktig familj. Man ser till att man bibehåller den bra relationen och håller ihop.

Om något extremt inträffar som gör att föräldrarna måste gå skilda vägar då måste de vara medvetna om att de är på stort minus som föräldrar och att de måste kompensera för det. Att skaffa en icke omtyckt ny partner är att såra barnen igen. Två allvarliga fel som förälder med andra ord.
Svar på tråden Min 11-åring gillar inte min nya man